Volkswagen si plata celor 14,7 miliarde dolari in scandalul emisiilor de gaze
Data publicarii: 31-10-2016 | AutoMarti, 25.10.2016 a fost o zi importanta pentru Volkswagen. In septembrie 2015, compania a recunoscut in mod oficial faptul ca a instalat anumite software-uri secrete la nivelul masinilor sale diesel, software-uri care realizau anumite modificari astfel incat testele de poluare pe care trebuiau sa le treaca sa iasa in regula. In acest fel, masini care aveau un nivel de emisie de 40 de ori mai mare decat limita maxima admisa de poluare, apareau ca se incadreaza sub aceasta limita. La anuntul oficial facut de catre companie, reactiile si consecintele nu au intarziat sa apara.
Astfel, marti, un judecator din San Francisco, Statele Unite ale Americii, Charles Breyer, a aprobat una dintre cele mai mari intelegeri stabilite pentru o corporatie. A fost aprobata suma impresionanta de 14,7 miliarde de dolari pe care compania urmeaza sa o plateasca iar, pe langa aceasta, a agreat sa reachizitioneze de pe piata masinile care au aceasta problema incepand cu mijlocul lunii noiembrie.
CEO-ul companiei implicate in acest scandal ce dureaza de mai bine de un an si care a adus prejudicii semnificative a declarat, in cadrul unei conferinte in Berlin, ca decizia judecatorului Breyer este un pas important si necesar ce trebuia facut in drumul pe care compania il urmeaza pentru a remedia problema cauzata cu ceva timp in urma. Hinrich Woebcken, CEO al Volkswagen Group of America, a declarat ca isi doreste ca totul sa decurga cat mai bine.
In randul persoanelor care au achizitionat aceste masini cu software-urile instalate au existat nemultumiri referitoare la suma pe care compania o va plati pentru despagubire. Cu toate acestea, judecatorul a considerat ca fiind corecta suma stabilita astfel: valoarea vehiculului inainte de scandalul care s-a iscat plus intre $5,100 si $10,000 compensatie. O intelegere imediata a fost preferata in detrimentul altor riscuri pe care o prelungire le-ar fi presupus.
Volkswagen a agreat sa plateasca o suma de $10.033 miliarde de dolari pentru recumpararea masinilor si compensarea proprietarilor dar si $4.7 miliarde de dolari pentru a pregati programe si proiecte care sa reduca semnificativ emisiile de gaze si care sa permita scoaterea pe piata a unor masini care sa corespunda cerintelor din acest punct de vedere. Aceasta a reprezentat cea mai mare intelegere stabilita la nivel mondial intre o parte civila si un producator de automobile.
Aceasta intelegere ce a fost aprobata marti de catre judecatorul Breyer, a avut loc intre Departamentul de Justitie al Statelor Unite ale Americii, Comisia Federala, Statul California si proprietarii de vehicule care s-au constituit intr-o proces impotriva companiei. Cum Volkswagen a recunoscut instalarea acestor software-uri, trebuie sa faca fata in continuare unor actiuni de urmarire penala.
Pe langa suma totala ce se ridica la $16.5 miliarde ce include partea pentru dealeri, state si avocatii proprietarilor, scandalul a afectat foarte mult afacerea la nivel global si pierderea CEO-ului de la acea vreme.
Un numar impresionant de 490.000 de proprietari vor beneficia de aceasta intelegere, tinand cont de faptul ca unele masini au avut mai multi proprietari. Este vorba de marci ca Beetle, Golf, Jetta, Passat si Audi A3 lansate in perioada 2009-2015.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiză EY - Cristian Cârstoiu: Vehiculele electrice continuă să se îndrepte spre dominația vânzărilor
- Studiu EY: Majoritatea directorilor generali se tem că recesiunea va fi mai gravă decât criza financiară - comunicat de presă
- Schneider Electric îl numește pe Marc Garner în funcția de Senior Vice President al diviziei Secure Power în Europa
- Sondaj Storia.ro: Proprietarii si cumparatorii din Romania fac un sumar al pietei imobiliare din 2022
- Opinie Deloitte: O noua incercare de fiscalizare a bacsisurilor – cum va functiona de data aceasta?
- Opinie Reff & Asociatii | Deloitte Legal: Noile reguli in materia controalelor fiscale – o schimbare de perspectiva
- Studiu EY: Lipsa de reacție la creșterea costului vieții este un risc major pentru industria telecom
- Studiu EY - Laura Vrînceanu, Senior Manager, Schimbări climatice și sustenabilitate - Companiile și investitorii sunt în dezacord în privința eforturilor de sustenabilitate
- Studiu EY - Georgiana Iancu, Partener: În 2022 românii au cheltuit mai puţin pe produse alimentare și au redus din economii și investiții - comunicat de presă
- EY România - Importurile de materii prime pentru producția sau repararea de aeronave pot fi scutite de taxe vamale în procedură vamală simplificată - punct de vedere
- Opinie Deloitte: Companiile din industria auto, intre provocarile externe si noile sisteme de raportare fiscala?
- eJobs: Care au fost cele mai căutate profiluri de candidați în 2022
- Undelucram.ro, cea mai mare comunitate pentru angajați din România, vizează 400.000 de euro pe SeedBlink pentru a continua extinderea regională și dezvoltarea tehnologiei AI
- Aspecte practice cu privire la redirecționarea impozitului pe profit sau al microintreprinderilor
- EY România - Iulia Bratu, Partener - Piața globală a IPO-urilor a trecut de la recorduri, la o scădere drastică - comunicat de presă