Platile cu cardul au crescut cu 59% in magazinele online romanesti, pana la peste 434,2 milioane de euro (studiu)
Data publicarii: 07-11-2016 | EconomieValoarea platilor online prin card in sistemul 3D Secure la magazinele online romanesti a inregistrat o crestere de 59% in primele trei trimestre ale anului 2016, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, iar la sfarsitul lunii septembrie 2016 se procesasera plati online in valoare de peste 434,2 milioane de euro, fata de 273,2 milioane de euro procesate in primele 9 luni ale anului 2015, conform unui studiu remis AGERPRES.
Numărul de tranzacții online prin card a crescut semnificativ în intervalul ianuarie-septembrie 2016, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Dacă în 2015 se înregistrau, în medie, circa 800.000 de tranzacții lunar, numărul a crescut la aproximativ 1,1 milioane de tranzacții pe lună în primele trei trimestre ale anului 2016, conform datelor furnizate de RomCard, în premieră pentru GPeC. Din punct de vedere al comportamentului de consum, în luna martie a fiecărui an s-au înregistrat cele mai multe tranzacții și cel mai mare volum din primele 9 luni ale anului, atât în 2015, cât și în 2016.
În martie anul trecut românii au făcut peste 850.000 de tranzacții online cu cardul, în valoare de peste 35 de milioane de euro. Trend-ul s-a menținut și în 2016, luna martie fiind cea mai importantă din primele trei trimestre ale anului în curs, când s-au înregistrat peste 1,1 milioane de tranzacții în valoare de peste 54 de milioane euro.
O altă statistică arată că în luna august 2016, numărul de tranzacții nu a înregistrat niciun recul, așa cum s-a întâmplat în august 2015. Chiar și în plină perioadă de concedii, românii au continuat să tranzacționeze online prin card exact ca într-o lună obișnuită, numărul de tranzacții depășind 1,1 milioane, iar valoarea acestora depășind 47 de milioane euro.
Anul 2016 se va încheia, conform estimărilor GPeC, cu un bilanț de circa 585 milioane de euro procesate online prin card în sistemul 3D Secure la RomCard, la care se adaugă volumul procesat de Netopia mobilPay.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online