Mihai Daraban, catre Iohannis si Ciolos: La promovarea externa a Romaniei, partenerii ne solicita predictibilitate
Data publicarii: 10-11-2016 | EconomieMediul de afaceri are nevoie de predictibilitate, de mesaje prin care sa creasca Produsul Intern Brut al tarii, a afirmat, joi seara, presedintele Camerei de Comert si Industrie a Romaniei (CCIR), Mihai Daraban, la festivitatea de premiere din cadrul Topului National al Firmelor 2016.
"Niciodată CCIR, în istoria sa de peste 150 de ani, nu s-a bucurat de prezența președintelui țării și a premierului la o astfel de manifestare, denumită la începutul său 'Rânduiala negustorilor'. CCIR este, probabil, singurul brand al mediului de afaceri care se regăsește în țări din lumea întreagă. Efortul nostru în ultimii doi ani și jumătate a fost de a deveni o voce a mediului de afaceri credibilă, obiectivă și care să semnaleze decidentului politic problemele cu care ne confruntăm", a spus Daraban.
Acesta a solicitat președintelui Klaus Iohannis și premierului Dacian Cioloș să fie mediatorii predictibilității economice.
"Din păcate spun, dar pe de alta din fericire, nu avem o bursă de valori puternică pentru că, în România, se aruncă în spațiul public măsuri populiste ce ar face să cadă o bursă bine capitalizată. Avem nevoie de mesaje prin care să vedem cum să creștem PIB-ul și după aceea să vorbim de măriri în alte zone. Avem nevoie de promovare externă. La promovarea externă a României, un lucru important pe care ni-l solicită partenerii este tocmai predictibilitatea. Ne dorim să stimulăm parteneriatul real cu decidentul politic", a adăugat președintele CCIR.
Prezent la eveniment, președintele Klaus Iohannis a subliniat că România traversează o perioadă de creștere economică robustă și a pledat pentru o infrastructură financiară mai permisivă destinată mediului de afaceri, care să susțină proiectele de investiții, atât prin intermediul băncilor, cât și prin atragerea de capital de pe piețele financiare.
La rândul său, premierul Dacian Cioloș a afirmat că cifrele bune care arată creștere economică nu trebuie să ducă imediat la o creștere a cheltuielilor, iar un Guvern responsabil trebuie să asigure predictibilitate sectorului privat.
Camera de Comerț și Industrie a României a premiat, joi, un număr de 12.230 de firme clasate pe primele 10 locuri în Topul Național al Firmelor 2016.
În Top s-au clasat companiile care au făcut performanță la nivel național în economia românească, evidențiată în baza rezultatelor financiar-contabile depuse la finalul anului 2015: peste 4.300 societăți din industrie, aproape 3.400 din servicii, circa 2.800 din comerț și turism, 460 din cercetare-dezvoltare și high-tech, 610 din agricultură, silvicultură și pescuit și 580 din construcții.
"Remarcabil este faptul că cifra de afaceri obținută de companiile din această ediție a Topului Național al Firmelor a atins 135 miliarde euro, ceea ce reprezintă un avans important față de ultimii ani. Comparativ cu anii precedenți, această valoare se apropie foarte mult de Produsul Intern Brut realizat la nivel național în 2014, care a fost de numai 150 de miliarde de euro', au spus reprezentanții CCIR.
Camera de Comerț și Industrie a României a acordat, cu acest prilej, premiul "Meritul comercial Clasa I" ministrului Afacerilor Externe, Lazăr Comănescu, pentru contribuția acestuia la dezvoltarea diplomației economice.
În cadrul galei s-au acordat și zece premii de excelență companiilor care au obținut rezultate deosebite la export, celui mai bun angajator cu capital integral privat românesc, firmei care a înregistrat cea mai mare creștere pe piața Bursei de Valori București, cea mai mare ascensiune după listarea pe piața AeRO a Bursei de Valori București, pentru excelență în afaceri și nu numai.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial