Black Friday 2016: Romanii vor sa cumpere in special televizoare, electrocasnice mici si frigidere (studiu)
Data publicarii: 17-11-2016 | EconomieRomanii vor cumpara, cu preponderenta, de Black Friday 2016, produse electro-IT, precum televizoare, electrocasnice mici si frigidere, dar si telefoane mobile si masini de spalat, releva o cercetare realizata de Kantar Millward Brown Romania, data joi publicitatii.
Conform sondajului, anul acesta, în Vinerea Neagră, în topul preferințelor pentru cumpărături se regăsesc cel mai frecvent televizoarele (41%), electrocasnicele mici (32%) și frigiderele (25%).
În același timp, telefoanele mobile și mașinile de spălat sunt următoarele două categorii de produse aflate pe listele de cumpărături pentru Black Friday, fiind amintite, pentru fiecare categorie, de câte 22% dintre cei intervievați cu privire la intenția de achiziție.
În 2016, aproape 60% dintre români doresc să cumpere ceva de Black Friday și au răspuns la interviu cu 'Probabil voi cumpăra' sau 'Sigur voi cumpăra'. Față de medie, intenția este mai ridicată în rândul tinerilor (18-34 de ani), a bărbaților sau a persoanelor care au mai făcut vreodată cumpărături online.
Totodată, numărul românilor care au auzit de reducerile din cadrul Black Friday, evenimentul anului în comerțul românesc, a ajuns anul acesta la 78% în rândul persoanelor cu vârste între 18 și 65 de ani, în creștere de la 71%, în 2015. Evenimentul prezintă o notorietate mai ridicată în rândul tinerilor (18 — 34 de ani) și a persoanelor din mediul urban.
Topul preferințelor atunci când vine vorba despre magazinele din care se vor face cumpărături de Black Friday este condus de eMag, cu 29,1% dintre sufragii, urmat de Altex (25,8%), Flanco (10,6%), Carrefour (5,1%), Media Galaxy (3,1%), Kaufland (3%), Auchan (2,3%), Dedeman (2,2%), Domo (1,6%) și Lidl (1,1%).
Per total, datele sondajului arată că, în prezent, 43% dintre români au achiziționat cel puțin un produs dintr-un magazin online, în creștere de la 37%, în 2015.
Cercetarea a fost realizată pe un eșantion reprezentativ la nivel național, în rândul a 2.000 de respondenți din mediul urban și rural, cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani. Interviurile au fost realizate telefonic în perioada 24 octombrie — 29 octombrie 2016, iar eroarea de eșantionare este de +/-2,2%.
Kantar Millward Brown România este parte a rețelei Kantar Millward Brown, agenție globală de cercetare de marketing specializată în evaluarea eficienței reclamelor, a comunicării strategice, precum și a cercetării de media și de brand equity.
La nivel global, rețeaua are mai mult de 87 de birouri și operează în 58 de țări. Kantar Millward Brown este parte din grupul Kantar, divizia de informații pentru afaceri și consultanță a WPP.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Banca Transilvania: BT si Simona Halep continua parteneriatul
- Hidroelectrica aniversează 1 an de la listarea istorică din 2023 la Bursa de Valori București
- România: Decontul de TVA față în față cu Decontul precompletat de TVA: încă 6 luni la dispoziție pentru calibrarea RO e-TVA
- Mihai Kis este noul Director de Vânzări Distribuitori pentru Schneider Electric România, Moldova şi Armenia
- Revolut in 2023: venituri de peste 2,2 miliarde USD și un profit record de 545 milioane USD
- Modalități de îmbunătățire a rentabilității proprietăților comerciale prin amenajări mai rapide: nou studiu
- Hidroelectrica anunță atribuirea contractului pentru retehnologizarea Vidraru
- Hațegan Attorneys: Capacele de PET atașate obligatoriu sticlelor din 3 iulie, conform noii reguli UE
- Opinie Deloitte: Economia circulara in retail. De unde incepe schimbarea?
- Hidroelectrica inaugurează Microcentrala Poiana Ruscă
- Deloitte Romania a asistat Alior Bank in vanzarea catre Patria Bank a unui portofoliu de credite performante acordate persoanelor fizice in valoare de 97 mil. lei
- SigurantaOnline.ro oferă recomandări de vacanță în siguranță: cum să eviți capcanele din mediul online
- Ines Rocha devine noul Director Regional al IFC pentru Europa
- Studiu EY: politici și controverse fiscale - ce ar trebui să aibă în vedere companiile în acest an?
- Fondul ETF BET Patria – Tradeville depaseste 300 milioane lei in active totale