Grecia: Evolutie sub astepari a sectorului de turism, in primele noua luni din 2016
Data publicarii: 23-11-2016 | EconomieCheltuielile per calatorie ale turistilor straini in Grecia au inregistrat, in primele noua luni din acest an, cel mai semnificativ declin anual din ultimul deceniu, arata datele publicate de Banca Centrala a Greciei, transmite site-ul ekathimerini.com.
Nivelul mediu al cheltuielilor per călătorie în perioada ianuarie-septembrie 2016 s-a situat la 546,60 euro, în scădere cu 9,3% față de 2015. Numai în septembrie 2016, nivelul mediu al cheltuielilor per călătorie a fost de 523,40 euro, un declin de 10,1% față de perioada similară din 2015, fiind cel mai semnificativ recul anual din ultimul deceniu.
Aceste evoluții confirmă estimările profesioniștilor de turism conform cărora Grecia va atrage vizitatori cu buget redus care nu au mers în Turcia din cauza turbulențelor politice. Turiștii străini au profitat de ofertele speciale ale hotelierilor eleni, menite să stimuleze cererea, dar veniturile din turism au scăzut.
Profilul turiștilor străini care vizitează destinația rivală Spania este atât de diferit încât nivelul mediu al cheltuielilor per călătorie în statul iberic s-a ridicat la 1.005 euro, cu 92,1% mai mult decât în Grecia.
În primele șapte luni din acest an, veniturile din turism au înregistrat un declin de 4,8%, la 6,78 miliarde de euro, în timp ce numărul sosirilor vizitatorilor străini a crescut cu 1,1%.
În iulie, numărul turiștilor străini a scăzut cu 2% comparativ cu perioada similară din 2015. Anul trecut, sectorul turismului a fost afectat de introducerea restricțiilor asupra mișcărilor de capital, de zvonurile privind ieșirea Greciei din UE și de faptul că zeci de mii de refugiați sirieni au început să ajungă pe insulele elene, care constituie punctul de intrare în Europa.
Grecia a înregistrat în primele nouă luni din 2016 un declin de 26,7% al veniturilor obținute de pe urma turiștilor din SUA (228,2 milioane de euro), comparativ cu perioada similară din 2015. De asemenea, au scăzut veniturile de la vizitatorii din Franța (cu 24,3%), din Germania (cu 10,4%) și din Marea Britanie (cu 5,6%).
Grecia se bazează pe monumentele istorice și plajele sale pentru relansarea economică. Sectorul turismului este principala sursă de venit a Greciei, fiind responsabil pentru 17% din PIB, cu 20% din populație angajată.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online