Homor: Lucrarile in regie proprie vor fi finantate din fonduri europene; suma va fi anuntata dupa finalizarea studiilor de fezabilitate
Data publicarii: 24-11-2016 | EconomieLucrarile pe care Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) la va executa in regie proprie vor fi finantate din fonduri europene nerambursabile, in prezent fiind pe lista 15 astfel de proiecte, a declarat joi directorul general al companiei, Catalin Homor, in cadrul conferintei de prezentare a proiectelor.
"Mare parte din aceste proiecte vor fi finanțate din fonduri europene nerambursabile. O sumă orientativă nu pot să vă dau astăzi pentru că ea va fi determinată după finalizarea studiilor de fezabilitate", a precizat Homor.
Potrivit sursei citate, prin preluarea acestor proiecte în regie proprie, se intenționează realizarea lor la costuri mai mici față de cele cu care constructorii execută, în mod normal, astfel de lucrări.
Până la finalul acestui an urmează ca în fiecare Direcție Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) să fie înființată o direcție specială care să se ocupe de derularea proiectelor în regie proprie. De asemenea, și în centrala instituției va exista o astfel de direcție, a mai spus Cătălin Homor.
Directorul general al CNAIR susține că pentru implementarea acestui proiect, Compania trebuie să mai angajeze aproximativ 200 de oameni, dar și să cumpere sau să închirieze utilaje.
Pe partea de proiectare, compania se va ocupa doar de proiectele de mici dimensiuni, iar cele de amploare vor fi scoase la licitație.
În prima fază, CNAIR are în vedere realizarea în regie proprie a 15 proiecte, repartizate pe Direcții Regionale.
Astfel, DRDP București va realiza drumul de legătură dintre DN 5 și Vama Giurgiu, Direcția Brașov va lucra la reabilitarea DN 73A și la varianta ocolitoare Făgăraș, în timp ce Direcția Iași se va ocupa de variantele ocolitoare pentru Suceava și Bârlad.
DRDP Craiova va executa varianta ocolitoare Balș și DN 65, Direcția Cluj va avea direcțiile ocolitoare pentru Carei, Zalău și Săcuieni, Direcția Timișoara va lucra la pasajul denivelat pe varianta ocolitoare Arad, la varianta ocolitoare Timișoara Sud și la DN 76 — Ionești — Vârfurile, în timp ce Regionala Constanța se va ocupa de varianta ocolitoare Techirghiol și de reabilitarea DN 2A.
Directorul CNAIR a adăugat că lista va putea fi extinsă, însă nu foarte mult.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024