Homor: Lucrarile in regie proprie vor fi finantate din fonduri europene; suma va fi anuntata dupa finalizarea studiilor de fezabilitate
Data publicarii: 24-11-2016 | EconomieLucrarile pe care Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) la va executa in regie proprie vor fi finantate din fonduri europene nerambursabile, in prezent fiind pe lista 15 astfel de proiecte, a declarat joi directorul general al companiei, Catalin Homor, in cadrul conferintei de prezentare a proiectelor.
"Mare parte din aceste proiecte vor fi finanțate din fonduri europene nerambursabile. O sumă orientativă nu pot să vă dau astăzi pentru că ea va fi determinată după finalizarea studiilor de fezabilitate", a precizat Homor.
Potrivit sursei citate, prin preluarea acestor proiecte în regie proprie, se intenționează realizarea lor la costuri mai mici față de cele cu care constructorii execută, în mod normal, astfel de lucrări.
Până la finalul acestui an urmează ca în fiecare Direcție Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) să fie înființată o direcție specială care să se ocupe de derularea proiectelor în regie proprie. De asemenea, și în centrala instituției va exista o astfel de direcție, a mai spus Cătălin Homor.
Directorul general al CNAIR susține că pentru implementarea acestui proiect, Compania trebuie să mai angajeze aproximativ 200 de oameni, dar și să cumpere sau să închirieze utilaje.
Pe partea de proiectare, compania se va ocupa doar de proiectele de mici dimensiuni, iar cele de amploare vor fi scoase la licitație.
În prima fază, CNAIR are în vedere realizarea în regie proprie a 15 proiecte, repartizate pe Direcții Regionale.
Astfel, DRDP București va realiza drumul de legătură dintre DN 5 și Vama Giurgiu, Direcția Brașov va lucra la reabilitarea DN 73A și la varianta ocolitoare Făgăraș, în timp ce Direcția Iași se va ocupa de variantele ocolitoare pentru Suceava și Bârlad.
DRDP Craiova va executa varianta ocolitoare Balș și DN 65, Direcția Cluj va avea direcțiile ocolitoare pentru Carei, Zalău și Săcuieni, Direcția Timișoara va lucra la pasajul denivelat pe varianta ocolitoare Arad, la varianta ocolitoare Timișoara Sud și la DN 76 — Ionești — Vârfurile, în timp ce Regionala Constanța se va ocupa de varianta ocolitoare Techirghiol și de reabilitarea DN 2A.
Directorul CNAIR a adăugat că lista va putea fi extinsă, însă nu foarte mult.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Banca Transilvania: BT si Simona Halep continua parteneriatul
- Hidroelectrica aniversează 1 an de la listarea istorică din 2023 la Bursa de Valori București
- România: Decontul de TVA față în față cu Decontul precompletat de TVA: încă 6 luni la dispoziție pentru calibrarea RO e-TVA
- Mihai Kis este noul Director de Vânzări Distribuitori pentru Schneider Electric România, Moldova şi Armenia
- Revolut in 2023: venituri de peste 2,2 miliarde USD și un profit record de 545 milioane USD
- Modalități de îmbunătățire a rentabilității proprietăților comerciale prin amenajări mai rapide: nou studiu
- Hidroelectrica anunță atribuirea contractului pentru retehnologizarea Vidraru
- Hațegan Attorneys: Capacele de PET atașate obligatoriu sticlelor din 3 iulie, conform noii reguli UE
- Opinie Deloitte: Economia circulara in retail. De unde incepe schimbarea?
- Hidroelectrica inaugurează Microcentrala Poiana Ruscă
- Deloitte Romania a asistat Alior Bank in vanzarea catre Patria Bank a unui portofoliu de credite performante acordate persoanelor fizice in valoare de 97 mil. lei
- SigurantaOnline.ro oferă recomandări de vacanță în siguranță: cum să eviți capcanele din mediul online
- Ines Rocha devine noul Director Regional al IFC pentru Europa
- Studiu EY: politici și controverse fiscale - ce ar trebui să aibă în vedere companiile în acest an?
- Fondul ETF BET Patria – Tradeville depaseste 300 milioane lei in active totale