Romania a trecut pe deficit comercial in relatia cu partenerii non-UE, in primele opt luni
Data publicarii: 01-12-2016 | EconomieRomania a trecut pe deficit comercial in raport cu tarile non-UE, acesta insumand 611,3 milioane euro, in primele opt luni din acest an, dupa ce in aceeasi perioada a anului precedent exista un excedent de 131,9 milioane euro, reiese dintr-un raport al Ministerului Economiei.
'Pe ansamblul relațiilor comerciale din afara spațiului comunitar a fost înregistrată o evoluție ușor crescătoare (a comerțului n.r.) datorită creșterii importului, exportul menținându-și evoluția descrescătoare. Comerțul total extracomunitar a însumat peste 19,338 miliarde euro, cu 0,7% mai mult în primele opt luni ale anului 2016 față de primele opt luni ale anului anterior, din care export de peste 9,363 miliarde euro (-3,1%), iar import de 9,974 miliarde euro (+4,6%). Pentru aceleași două perioade de analiză, excedentul balanței comerciale România — țări non-UE a scăzut de la +131,9 milioane euro, la un deficit de—611,3 milioane euro', conform sursei citate.
Conform Ministerului, pe fondul creșterii volumului comerțului pe relația intracomunitară față de scăderea acestuia pe relația extracomunitară, ponderea schimburilor comerciale totale cu țările UE în comerțul internațional românesc a crescut de la 75% în primele opt luni ale anului 2015, la 76,1% în primele opt luni ale anului 2016.
Comerțul total intracomunitar al României s-a majorat cu 7,1%, la peste 61,681 miliarde euro, din care exportul a cunoscut o creștere cu 6,6%, fiind de 28,073 miliarde euro, iar importul o creștere cu 7,5%, cifrându-se la 33,608 miliarde euro. Soldul negativ al balanței comerciale România în relația cu partenerii din Uniunea Europeană (UE) a crescut cu 12,3% în primele opt luni ale anului 2016 față de primele opt luni ale anului 2015, de la—4,927 miliarde euro, la—5,535 miliarde euro.
'Valoarea totală a comerțului internațional al României, în primele opt luni ale anului 2016, a fost de 81,019 miliarde euro, în creștere cu 5,5% față de primele opt luni ale anului 2015, exportul înregistrând o creștere la 37,436 miliarde euro (+4,0%), iar importul o creștere la 43,583 miliarde euro (+6,8%). În aceste condiții, deficitul balanței comerciale a României a crescut cu 28,2%, de la nivelul de—4,795 miliarde euro (la 31 august 2015), la—6,146 miliarde euro (la 31 august 2016)', informează Ministerul Economiei.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online