UNTRR solicita autoritatilor un cadru pentru examinarea in engleza a conducatorilor auto profesionisti din afara UE
Data publicarii: 01-12-2016 | EconomieUniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) solicita autoritatilor romane asigurarea cadrului necesar examinarii in limba engleza a conducatorilor auto profesionisti straini din afara UE, conditie necesara pentru angajarea legala a acestora in Romania, se arata intr-un comunicat de presa al organizatiei remis, joi, AGERPRES.
'Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România — UNTRR a solicitat Guvernului român să asigure cadrul necesar examinării conducătorilor auto profesioniști în limba engleză și franceză, condiție necesară pentru angajarea acestora în contextul actualei crize de șoferi profesioniști cu care se confruntă piața transporturilor rutiere din România și din UE. Deși legislația europeană prevede posibilitatea angajării de conducători auto străini din afara UE în Statele Membre UE, cu toate acestea în România nu există posibilitatea susținerii examinării conducătorilor auto profesioniști în limbile engleză sau franceză pentru obținerea atestării profesionale obligatorii conform legislației naționale și europene, chiar dacă proba teoretică pentru obținerea permisului de conducere în România poate fi susținută într-o limbă străină', se arată în document.
Conform Uniunii, un conducător auto străin din afara UE poate fi angajat legal în România de un operator român de transport rutier de mărfuri care deține o licență comunitară pe baza Atestatului de conducător auto prevăzut de Regulamentul european nr. 1072/2009 privind accesul la piața transportului rutier internațional de mărfuri.
'Atestarea profesională a conducătorilor auto profesioniști, respectiv deținerea unui certificat de calificare profesională inițială (CPI), care trebuie actualizat periodic printr-un Certificat de calificare profesională continuă (CPC) este o condiție obligatorie pentru a-și putea exercita ocupația în România și în orice Stat Membru UE, pentru toți conducătorii auto titulari ai permiselor de conducere corespunzătoare transportului rutier profesionist de mărfuri și de persoane. În același timp, salutăm faptul că procedura de examinare pentru obținerea permisului de conducere, stabilită de MAI, prevede că proba teoretică se poate susține, la cerere, în limbile engleză, franceză sau germană. În acest context, UNTRR solicită Guvernului României să realizeze de urgență toate demersurile necesare pentru asigurarea posibilității angajării legale în România de conducători auto din terțe țări conform Regulamentului european 1072/2009, prin stabilirea cadrului necesar susținerii probelor teoretice și practice pentru obținerea atestatelor CPI/ CPC pentru conducătorii auto profesioniști de transport marfă și persoane, în limbile engleză și franceză', menționează sursa citată.
UNTRR consideră că această măsură vine în sprijinul operatorilor români de transporturi rutiere de marfă și persoane, în contextul crizei de șoferi profesioniști de pe piața românească și europeană.
'La începutul acestui an, UNTRR a semnalat criza acută de șoferi profesioniști, care afectează competitivitatea transportatorilor români, solicitând să fie tratată ca o prioritate națională, prin măsuri care să asigure formarea vocațională a tinerilor de la vârsta de 18 ani ca șoferi profesioniști — măsuri care, de asemenea, solicităm să fie adoptate cât mai urgent', conform comunicatului Uniunii.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online