Publicitatea pe social media o va devansa pe cea din presa scrisa pana in 2020 - Zenith
Data publicarii: 05-12-2016 | EconomieCheltuielile globale cu publicitatea pe social media le vor depasi pe cele din presa scrisa pana in 2020, estimeaza agentia de publicitate Zenith Optimedia, filiala a grupului francez Publicis, intr-un studiu intitulat "Advertising Expenditure Forecasts", publicat luni, relateaza Reuters.
Potrivit Zenith, cheltuielile cu publicitatea pe rețelele sociale înregistrează o creștere de 20% pe an și în 2019 vor ajunge la 50,2 miliarde de dolari, comparativ cu 50,7 miliarde de dolari pentru presa scrisă. În 2020 însă, publicitatea pe social media o va devansa "lejer" pe cea din presa scrisă. În plus, publicitatea pe platforme precum Facebook și Twitter va reprezenta 20% din totalul cheltuielilor cu publicitatea pe Internet în anul 2019, față de 16% în prezent.
"Social media și video online sunt motoarele care susțin o creștere continuă a cheltuielilor mondiale cu publicitatea, în pofida amenințărilor politice la adresa economiei", susține Jonathan Barnard, director de prognoze la Zenith.
Pe asamblu, Zenith prognozează o creștere de 4,4% a cheltuielilor mondiale cu publicitatea în 2017, un ritm similar cu cel din 2016. Potrivit agenției, este vorba de o performanță frumoasă având în vedere că în 2016 o serie de evenimente importante precum Jocurile Olimpice, Referendumul din Marea Britanie cu privire la ieșirea din Uniunea Europeană și alegerile prezidențiale din SUA au dus la creșterea pieței de advertising în acest an.
Publicitatea video online cunoaște o creștere rapidă, de 18% pe an, și ar urma să ajungă la un total global de 35,4 miliarde de dolari în 2019, mai mult decât publicitatea la radio dar mult în urma publicității pe televizor.
Dezvoltarea rapidă a platformelor de social media pe dispozitivele mobile, viteza crescută de conectare la Internet și tehnologiile mai sofisticare au modificat modul în care consumatorul se informează. În replică, industria media a fost afectată de evoluțiile din industria de advertising, firmele redirecționând bugetele de publicitate dinspre sursele tradiționale de genul presă scrisă spre siteuri web.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall