Mercedes si-a majorat avansul fata de BMW si ar putea deveni in 2016 lider pe piata automobilelor de lux

Data publicarii: 12-12-2016 | Economie

Mercedes-Benz si-a majorat avansul fata de rivala BMW in primele 11 luni din acest an, gratie unor noi modele precum SUV-urile GLC si GLA, care aduc Mercedes mai aproape de obiectivul sau strategic de a recastiga pozitia de cel mai mare producator de automobile de lux, pentru prima oara in ultimul deceniu, transmite Reuters.

Sursa foto: www.mercedes-benz.ie

În perioada ianuarie — noiembrie 2016, Mercedes-Benz, divizia de automobile de lux a grupului german Daimler, a vândut pe plan global 1.893.619 vehicule, în timp ce BMW a livrat 1.824.490 de unități.

În noiembrie, vânzările brandului BMW au urcat cu 5,9%, la 177.740 vehicule, față de un avans de 12,7% al Mercedes-Benz, la 182.602 unități.

În 2015, BMW a fost pentru al treilea an consecutiv cel mai mare producător de automobile de lux, cu 1,91 milioane de vehicule, în timp ce Mercedes a vândut 1,87 milioane de mașini în 2015. Pe locul trei s-a clasat Audi, divizia de automobile de lux a grupului german Volkswagen, care a livrat anul trecut 1,80 milioane de vehicule.

Dieter Zetsche, directorul general al Daimler, declara săptămâna trecută că Mercedes-Benz va deveni cel mai mare și cel mai profitabil brand de automobile de lux.

"Vom îndeplini acest obiectiv anul acesta, cu patru ani mai devreme decât ne-am propus", a afirmat Zetsche, referindu-se la obiectivul brandului de a deveni lider pe piața automobilelor de lux în 2020.

Dacă acest lucru se va realiza în 2016, ar fi pentru prima dată după 2005 când Mercedes revine în fruntea producătorilor de automobile de lux.

Șeful grupului german se așteaptă ca, anul acesta, Mercedes să livreze peste două milioane de vehicule, depășind rivalele BMW și Audi.

În replică, BMW a minimalizat importanța pierderii poziției de lider pe piața automobilelor de lux, subliniind că atenția sa este îndreptată spre maximizarea profitului și finanțarea investițiilor în noi tehnologii.

"Profitabilitatea rămâne principala noastră preocupare", a declarat directorul de vânzări de la BMW, Ian Robertson.

În 2013, Daimler a inaugurat oficial, la Sebeș, în România, unitatea de producție pentru montaj cutii de viteză automate pentru autoturismele de lux Mercedes-Benz.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro:
Folosim cookies pentru functionarea corecta a site-ului, masurarea traficului si functionalitati care ne permit sa iti prezentam un continut particularizat preferintelor tale. Pentru retragerea acordului pentru cookies, te rugam sa consulti Politica de Cookie. De asemenea, te invitam sa parcurgi Politica noastra de Confidentialitate, ce a devenit aplicabila incepand cu luna mai 2018.
DA, ÎNTELEG