Carlos Ghosn, seful aliantei Renault-Nissan, va conduce si Mitsubishi

Data publicarii: 14-12-2016 | Economie

Carlos Ghosn a facut un alt pas spre integrarea Mitsubishi Motors in alianta Renault-Nissan, dupa ce actionarii au aprobat numirea sa ca presedinte, transmit Reuters si Bloomberg.

Carlos Ghosn, deja președinte și director general la Nissan și Renault, se va alătura împreună cu alți trei directori desemnați de Nissan în Consiliul de Administrație al Mitsubishi, după ce acționarii au aprobat miercuri o serie de măsuri.

"Știu că vă întrebați dacă această alianță lărgită va funcționa. Din experiența trecută, sunt încrezător că lucrurile vor merge bine", le-a declarat acționarilor Carlos Ghosn.

Mitsubishi va crea poziții de conducere pentru gestionarea planificării, competitivității, performanței și finanțelor, adoptând o structură de conducere similară cu cea a Nissan. Noii șefi vor răspunde în fața lui Trevor Mann, noul director operațional al Mitsubishi, recrutat de la Nissan.

Acționarii au votat pentru majorarea plafonului de compensațiile anuale acordate celor 11 directori Mitsubishi până la 3 miliarde de yeni (26,06 milioane de dolari). De asemenea va crește nivelul salarizării directorilor, pentru a îmbunătăți conducerea companiei și a atrage noi talente.

Nivelul pachetului salarial al lui Ghosn încă nu a fost stabilit. Carlos Ghosn, în vârstă de 62 de ani, este creditat cu redresarea Nissan, care în anii '90 era aproape de faliment.

Pachetul salarial combinat de aproape 17 milioane de euro de care a beneficiat anul trecut Carlos Ghosn de la Renault și Nissan l-a propulsat pe locul al treilea în topul celor mai bine plătiți directori de companii incluse în indicele principal al Bursei de la Paris.

Carlos Ghosn a declarat luna trecută că se așteaptă ca Executivul francez să se opună anul viitor pachetului său salarial, având în vedere că 2017 este an electoral în Franța.

"Nu cred că există vreo șansă ca să aprobe" propunerile salariale venite de la Renault, a declarat Carlos Ghosn referindu-se la poziția probabilă a Guvernului de la Paris.

Cu toate acestea, Carlos Ghosn și-a exprimat speranța că va fi evitată situația de la reuniunea anuală din luna aprilie a acestui an, când investitori care controlau 54% din drepturile de vot la Renault s-au opus pachetului salarial de 7,2 milioane de euro propus de conducerea companiei pentru directorul general. "Obiectivul nostru este să avem un vot majoritar", a spus Ghosn.

Statul francez deține 19,7% din acțiunile Renault iar conform unui acord complex încheiat anul trecut drepturile sale de vot asupra unor chestiuni de rutină, cum sunt și aspectele ce țin de recompensare, sunt limitate undeva între 17,9% și 20%, în funcție de gradul participare la reuniune.

Șeful General Motors, Mary Barra, a beneficiat anul trecut de un pachetul salarial combinat în valoare de 28,6 milioane de dolari, în timp ce directorul general al Ford, Mark Fields, a primit 18,6 milioane de dolari.

În octombrie, al doilea producător auto din Japonia, Nissan, a preluat oficial o participație de 34% la Mitsubishi Motors, pentru 237 de miliarde de yeni (2,3 miliarde de dolari), într-o încercare de redresare a companiei auto nipone.

Mitsubishi Motors, al șaselea mare producător auto nipon, se confruntă cu dificultăți financiare, după ce a recunoscut în aprilie că a exagerat economiile de combustibil pentru patru modele de automobile vândute pe piața japoneză și, de asemenea, că a utilizat metode de testare care nu respectă standardele japoneze începând din anul 1991.

Alianța dintre Renault-Nissan-Mitsubishi va crea al patrulea producător auto din lume, după Toyota, Volkswagen AG și General Motors. Alianța lărgită va avea 300.000 de angajați în diverse părți ale lumii, din România până în Mexic și China.

Cele două companii au anunțat că-și vor menține identități, branduri și rețele de dealeri separate, dar Nissan va numi patru noi membri în Consiliul de Administrație al Mitsubishi.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto europeană.

Sursa: Agerpress