Bugetul mediu alocat de romanii de la oras pentru Sarbatori, in crestere anul acesta, la 1.660 de lei (studiu)
Data publicarii: 15-12-2016 | EconomieRomanii de la oras aloca anul acesta, in medie, 1.660 de lei pentru bugetul pentru Sarbatori, in crestere de la aproximativ 1.590 de lei anul trecut, cei mai multi bani mergand, si de aceasta data, pe mancare, reiese dintr-un studiu realizat de o firma de cercetare si remis, joi, AGERPRES.
"Bugetul total (Crăciun și Revelion) alocat pentru Sărbători în acest an este estimat la 1.660,87 lei. Astfel, aproape trei sferturi dintre locuitorii din urban vor cheltui sume între 1.000 și 3.000 lei pentru Crăciun și Revelion, în timp ce 17,9% dintre aceștia vor avea la dispoziție o sumă mai mică de 1.000 de lei", reiese din studiul citat.
Potrivit documentului, o parte semnificativă a bugetului pentru Sărbătorilor de Iarnă va fi destinată cumpărării produselor alimentare și nealimentare.
Astfel, locuitorii din urban vor cheltui, în medie, pentru produsele alimentare (carne, cozonac etc.) 649,25 lei, iar pentru cele nealimentare (haine, încălțăminte, cosmetice, ornamente etc.) 430,43 lei.
"Mai mult decât atât, 564,69 lei este bugetul mediu alocat de aceștia pentru cadourile oferite celor dragi cu ocazia Sărbătorilor. De altfel, respondenții care au ales să petreacă această perioadă călătorind vor plăti pentru aceste excursii 784,22 lei, iar pentru ieșirile la restaurant / în oraș suma medie alocată va fi de 287,89 lei", se subliniază în studiul "Cumpărăturile de Sărbători', realizat de MEDNET Marketing Research Center.
Și anul acesta, procentul celor care intenționează să ofere cadouri de Sărbătorile de Iarnă se menține la peste 90%.
În ceea ce privește Revelionul 2017, 80,9% dintre respondenți intenționează să-l petreacă în țară, în timp ce numai 2% vor pleca în străinătate, iar 4% dintre locuitorii din urban urmează să lucreze de Revelion.
"Dintre cei care vor rămâne în țară de Revelion, 78,3% vor petrece alături de familie/prieteni, în propriile locuințe sau ale prietenilor, 11,4% vor merge la un restaurant / club, în timp ce 8% vor petrece într-o stațiune montană / balneară din România.
Procentul celor care vor ieși în aer liber (în Piața Centrală / Piața Universității etc.) la trecerea dintre ani este de 2,3%, mai reiese din documentul menționat.
Studiul a fost realizat pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban (orașe mici — sub 30.000 locuitori, orașe mijlocii — 30.000-100.000 locuitori, orașe mari — peste 100.000 locuitori) în perioada 23 — 28 noiembrie 2016. Au fost intervievate 800 de persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 — 65 ani. Marja de eroare a studiului este de ą3,46%.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall