Bugetul mediu alocat de romanii de la oras pentru Sarbatori, in crestere anul acesta, la 1.660 de lei (studiu)
Data publicarii: 15-12-2016 | EconomieRomanii de la oras aloca anul acesta, in medie, 1.660 de lei pentru bugetul pentru Sarbatori, in crestere de la aproximativ 1.590 de lei anul trecut, cei mai multi bani mergand, si de aceasta data, pe mancare, reiese dintr-un studiu realizat de o firma de cercetare si remis, joi, AGERPRES.
"Bugetul total (Crăciun și Revelion) alocat pentru Sărbători în acest an este estimat la 1.660,87 lei. Astfel, aproape trei sferturi dintre locuitorii din urban vor cheltui sume între 1.000 și 3.000 lei pentru Crăciun și Revelion, în timp ce 17,9% dintre aceștia vor avea la dispoziție o sumă mai mică de 1.000 de lei", reiese din studiul citat.
Potrivit documentului, o parte semnificativă a bugetului pentru Sărbătorilor de Iarnă va fi destinată cumpărării produselor alimentare și nealimentare.
Astfel, locuitorii din urban vor cheltui, în medie, pentru produsele alimentare (carne, cozonac etc.) 649,25 lei, iar pentru cele nealimentare (haine, încălțăminte, cosmetice, ornamente etc.) 430,43 lei.
"Mai mult decât atât, 564,69 lei este bugetul mediu alocat de aceștia pentru cadourile oferite celor dragi cu ocazia Sărbătorilor. De altfel, respondenții care au ales să petreacă această perioadă călătorind vor plăti pentru aceste excursii 784,22 lei, iar pentru ieșirile la restaurant / în oraș suma medie alocată va fi de 287,89 lei", se subliniază în studiul "Cumpărăturile de Sărbători', realizat de MEDNET Marketing Research Center.
Și anul acesta, procentul celor care intenționează să ofere cadouri de Sărbătorile de Iarnă se menține la peste 90%.
În ceea ce privește Revelionul 2017, 80,9% dintre respondenți intenționează să-l petreacă în țară, în timp ce numai 2% vor pleca în străinătate, iar 4% dintre locuitorii din urban urmează să lucreze de Revelion.
"Dintre cei care vor rămâne în țară de Revelion, 78,3% vor petrece alături de familie/prieteni, în propriile locuințe sau ale prietenilor, 11,4% vor merge la un restaurant / club, în timp ce 8% vor petrece într-o stațiune montană / balneară din România.
Procentul celor care vor ieși în aer liber (în Piața Centrală / Piața Universității etc.) la trecerea dintre ani este de 2,3%, mai reiese din documentul menționat.
Studiul a fost realizat pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban (orașe mici — sub 30.000 locuitori, orașe mijlocii — 30.000-100.000 locuitori, orașe mari — peste 100.000 locuitori) în perioada 23 — 28 noiembrie 2016. Au fost intervievate 800 de persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 — 65 ani. Marja de eroare a studiului este de ą3,46%.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial