ANCOM: Utilizatorii de servicii postale pot declara valoarea coletului expediat pentru a fi despagubiti integral
Data publicarii: 15-12-2016 | EconomieUtilizatorii care doresc sa trimita bunuri de valoare in tara ar putea opta pentru serviciul de trimitere cu valoare declarata, astfel acestia putand fi despagubiti integral in caz de pierdere, furt sau distrugere totala/partiala ori deteriorare a coletului pe parcursul livrarii, precizeaza Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM), intr-un comunicat de presa transmis, joi, AGERPRES.
'În contextul creșterii numărului de colete expediate de sărbători, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) îi sfătuiește pe utilizatorii care doresc să trimită bunuri de valoare în țară (telefoane, aparate foto etc.) să opteze pentru un serviciu de trimitere cu valoare declarată, chiar dacă acesta presupune costuri mai mari de expediere. Declararea valorii coletelor este singura modalitate prin care utilizatorii pot fi despăgubiți corespunzător, în raport cu suma declarată, în caz de pierdere, furt sau distrugere totală/parțială ori deteriorare a coletului pe parcursul livrării acestuia către destinatar', notează arbitrul telecom.
Conform sursei citate, serviciul de trimitere cu valoare declarată este taxat suplimentar față de alte tipuri de servicii poștale, cu sume care reprezintă, adesea, un procent din valoarea declarată a bunului expediat. În plus, acesta funcționează ca o asigurare a întregii valori declarate a coletului în caz de pierdere, furt, distrugere ori deteriorare, spre deosebire de alte tipuri de servicii poștale interne care nu includ o astfel de facilitate și pentru care furnizorii sunt obligați prin lege să acorde o despăgubire ce reprezintă de 10 ori tariful serviciului.
ANCOM precizează faptul că, în cazul în care utilizatorul declară o valoare a coletului mai mică decât cea reală, despăgubirea va fi calculată în raport cu nivelul valorii declarate.
Serviciul cu valoare declarată nu este oferit implicit de furnizor, ci la cererea expeditorului. De asemenea, dacă furnizorul își pune la dispoziție o aplicație online de completare a documentelor de transport, utilizatorul trebuie să verifice dacă aplicația oferă și opțiunea de asigurare a coletului, dar și dacă documentul de transport înmânat de curier la preluarea coletului reflectă cerințele/condițiile de livrare solicitate.
Autoritatea de reglementare subliniază că furnizorii de servicii poștale nu au obligația de a oferi acest serviciu, fiind deci posibil ca unii dintre ei să nu o facă.
Pe de altă parte, aceste reguli se aplică exclusiv trimiterilor poștale interne, respectiv acelor trimiteri expediate de pe teritoriul României către o adresă situată pe acest teritoriu, iar în funcție de oferta furnizorului de servicii poștale, serviciul cu valoare declarată poate fi utilizat inclusiv pentru trimiterile poștale care fac obiectul serviciului contra ramburs, caz în care utilizatorii vor fi despăgubiți cu suma ce reprezintă valoarea declarată.
În caz de pierdere, furt, distrugere (totală sau parțială) sau deteriorare a bunului expediat, utilizatorii vor trebui să se adreseze mai întâi furnizorului, care are obligația să își soluționeze reclamația conform contractului încheiat sau Condițiilor sale generale privind furnizarea serviciilor poștale, cu respectarea prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 13/2013.
Dacă reclamația nu a fost soluționată amiabil sau nu s-a primit un răspuns în maximum trei luni de la formulare, utilizatorii se pot adresa ANCOM, cu dovada îndeplinirii procedurii reclamației prealabile, urmând anumiți pași.
ANCOM menționează că nu poate stabili cuantumul despăgubirilor și nici obliga furnizorul la plata acestora, astfel de competențe revenind instanțelor de judecată.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial