Romania se mentine pe deficit in comertul cu produse agroalimentare dupa primele trei trimestre din 2016
Data publicarii: 18-12-2016 | EconomieRomania s-a mentinut pe deficit in comertul cu produse agroalimentare dupa primele trei trimestre din 2016, exporturile avansand cu doar 2,7% fata de perioada corespunzatoare din 2015, pana la 4,322 miliarde de euro, in timp ce importurile au totalizat 4,57 miliarde de euro, un plus de 9,3%, conform datelor centralizate de Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale (MADR), furnizate la solicitarea AGERPRES.
În primele 9 luni din acest an, deficitul comercial cu produse agricole se situa la 254 milioane de euro, în timp ce în perioada similară a anului trecut, România înregistra un ușor excedent, de circa 22,83 de milioane de euro.
Potrivit datelor MADR, în perioada menționată au fost importate peste 5,9 milioane de tone de produse agroalimentare, cantitățile exportate fiind de două ori mai mari la 9 luni, respectiv de peste 12 milioane de tone.
Statistica Ministerului Agriculturii arată că în topul importurilor din țările UE și terțe domină carnea de porc proaspătă și refrigerată, cu 241 milioane de euro (141.640 de tone), produsele de patiserie, brutărie și biscuiți — 177 milioane de euro (89.209 tone), grâu și meslin — 171 milioane de euro (1,15 milioane de tone), preparate alimentare — 160 de milioane de euro (42.980 tone), zahăr din trestie sau din sfeclă și zaharoză chimic pură — 145,2 milioane euro (376.528 tone) și cafea — 140,3 milioane de euro — (37.149 tone).
În ceea ce privește exporturile, România continuă să obțină cele mai mari încasări din livrarea cerealelor în spațiul intra și extra comunitar, pe primul loc situându-se grâul și meslinul cu o valoare de de 862,86 milioane de euro și o cantitate de 5,2 milioane de tone. Țigările de foi și trabucurile ocupă locul al doilea cu 577,46 milioane de tone (38.388 tone), fiind urmate de semințele de rapiță — 482,88 milioane de tone (1,29 milioane tone ), porumb, cu 400,11 milioane de euro (1,81 milioane de tone), semințe de floarea-soarelui — 256,46 milioane de euro (574.586 tone) și orz — 178,18 milioane de euro (1,21 milioane de tone).
Uniunea Europeană rămâne principalul partener în comerțul agroalimentar al României, în condițiile în care în primele nouă luni din anul 2016 au fost livrate produse agroalimentare către această destinație, în valoare de 2,564 miliarde de euro, și o cantitate de 4,5 milioane tone de produse, iar în România au ajuns de pe piața comunitară 4,69 de milioane de tone de produse agroalimentare, valorând 3,76 miliarde de euro.
În țările terțe au fost exportate în aceeași perioadă 7,53 milioane de tone de produse, în valoare de 1,758 miliarde de euro, și au fost importate 1,237 milioane tone produse agroalimentare, totalizând 814,1 milioane de euro.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online