UE: Internetul este accesat in principal prin intermediul smartphone-urilor; romanii prefera calculatoarele
Data publicarii: 20-12-2016 | EconomiePeste doua treimi dintre utilizatorii de internet din Ungaria, Luxemburg, Romania si Germania au folosit calculatoarele in 2016, insa cele mai populare dispozitive in Uniunea Europeana (UE) au fost telefoanele mobile sau smartphone-urile, potrivit datelor publicate marti de Oficiul european de statistica (Eurostat).
La nivelul UE, peste 80% din persoanele cu vârsta cuprinsă între 16 și 74 de ani au folosit anul acesta internetul, cele mai utilizate dispozitive fiind telefoanele mobile sau smartphone-urile (79%), laptopuri sau notebook-uri (64%), calculatoare (54%) și tablete (44%).
În 2016, cel mai ridicat procent al utilizatorilor de internet prin intermediul telefoanelor mobile sau smartphone-urilor s-a înregistrat în Spania (93% din cei care au folosit internetul în ultimele trei luni), Cipru și Olanda (ambele cu 88%), Croația (87%), Marea Britanie (86%) și Danemarca (85%). La polul opus se află Cehia (55%), Polonia (60%), Letonia (62%), Lituania (63%) și Grecia (66%).
Laptopurile sau notebook-urile au fost folosite pentru a naviga pe internet de către cel puțin trei sferturi dintre utilizatori în Olanda (80%), Finlanda și Belgia (ambele cu 78%) și Danemarca (76%), în timp ce calculatoarele au fost folosite de mai mult de două treimi dintre utilizatorii de internet în Ungaria, Luxemburg, România (toate cu 68%) și Germania (67%).
În fine, laptopurile sau notebook-urile au fost folosite pentru a accesa internetul de către mai puțin de jumătate dintre utilizatori în majoritatea statelor membre, excepții înregistrându-se în Olanda (66%), Marea Britanie (61%), Danemarca (56%), Germania (55%), Luxemburg (53%) și Finlanda (52%).
Tinerii între 16 și 24 de ani din UE preferă să acceseze internetul prin intermediul telefoanelor mobile sau smartphone-urilor (94%), al laptopurilor sau notebook-urilor (71%), în timp ce utilizarea tabletelor este populară în rândul persoanelor cu vârsta cuprinsă între 25 și 54 de ani.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online