Primul avion de pasageri de mari dimensiuni de conceptie chineza va zbura in 2017
Data publicarii: 06-02-2017 | EconomieDupa mai multi ani de intarzieri, avionul C919, primul avion de pasageri de mari dimensiuni de conceptie chineza, va efectua zborul inaugural in prima jumatate a acestui an, a anuntat luni cotidianul oficial People's Daily, preluat de AFP.
Produs de compania de stat Commercial Aircraft Corp of China (COMAC), avionul C919 era programat inițial să efectueze zborul inaugural în 2015, dar acest termen a suferit numeroase amânări, din cauza numeroaselor teste și autorizări.
Cotidianul oficial People's Daily a informat că producătorul de avioane Commercial Aircraft Corp of China aproape a finalizat instalarea sistemelor la bordul avionului, astfel că zborul inaugural al primului C919 ar putea avea loc în primele șase luni ale acestui an.
"Am testat întregul aparat, componentele cheie și părțile conectare", a declarat Li Qiang, expert în cadrul COMAC.
Cu o capacitate de peste 150 de locuri și o rază de 4.075 de kilometri, avionul C919 ar urma să concureze cu Airbus 320 și Boeing 737, care în prezent domină piața avioanelor de pasageri de mari dimensiuni. Până la finele lui 2016, COMAC a primit comenzi pentru mai mult de 500 de aparate C919 de la 23 de companii, iar producătorul chinez speră să vândă cel puțin 2.000 de exemplare din acest avion.
Atât Airbus, cât și Boeing, prognozează că piața mondială pentru noi avioane va avea o valoare de peste 5.000 de miliarde de dolari în următorii 20 de ani. În acest context, China este unul dintre segmentele de piață cruciale pentru marii producători occidentali de avioane, în condițiile în care Airbus estimează că transportatorii aerieni chinezi vor avea nevoie de 6.000 de noi avioane în valoare de 945 miliarde de dolari în următorii 20 de ani.
În dorința de a cuceri o cotă cât mai mare din piața chineză, Airbus și Boeing au încheiat parteneriate cu firme chineze. Airbus are un centru de finalizare și livrare a avioanelor la Tianjin, în timp ce Boeing are de gând să deschidă o facilitate în parteneriat cu COMAC, unde de vopsi și va instala elementele de cabină pentru aparatele Boeing 737.
La rândul său, China încearcă să își dezvolte propria industrie aeronautică, iar în luna iunie a anului trecut a intrat în exploatare avionul ARJ21-700, primul avion regional de concepție chineză capabil să transporte 70 de pasageri.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online