CFA: Indicatorul de incredere macroeconomica a crescut cu doua puncte in februarie
Data publicarii: 24-03-2017 | EconomieIndicatorul de incredere macroeconomica al CFA Romania a crescut in februarie, comparativ cu luna anterioara, la valoarea de 56,9 puncte (plus 2 puncte).
Conform unui comunicat remis, vineri, AGERPRES, majorarea s-a datorat în principal corecției indicatorului de condiții curente.
"Astfel, indicatorul condițiilor curente a fost de 67,9, valoare în creștere cu 4,3 puncte, în timp ce indicatorul anticipațiilor a crescut marginal, cu 0,8 puncte, până la valoarea de 51,3 puncte", se menționează în comunicat.
În ceea ce privește cursul de schimb EUR/RON, 67% dintre participanți anticipează o depreciere a leului în următoarele 12 luni. Astfel, valorile mediane ale anticipațiilor pentru orizontul de șase luni au consemnat un curs anticipat de 4,5500 (valoare în creștere cu 500 pips față de cea înregistrată în exercițiul anterior), în timp ce pentru orizontul de 12 luni au consemnat un curs anticipat de 4,5600 (valoare, de asemenea, în creștere cu 500 pips față de cea înregistrată în exercițiul anterior).
Rata anticipată a inflației pentru orizontul de 12 luni (martie 2018/martie 2017) a înregistrat o valoare mediană de 1,5% (valoare similară cu cea înregistrată în exercițiul anterior).
Sunt de remarcat anticipațiile de majorare a ratelor de dobândă la leu, atât pentru scadențele pe termen scurt (3 luni), cât și pentru cele pe termen mediu (5 ani), 93% dintre participanții la sondaj anticipând această evoluție.
Indicatorul CFA România de Încredere Macroeconomică a fost lansat în luna mai 2011. Acesta dorește să cuantifice anticipațiile analiștilor financiari cu privire la activitatea economică în România pentru un orizont de timp de un an.
Sondajul este realizat în ultima săptămână a fiecărei luni, iar participanții sunt membri ai CFA România și candidații pentru nivelurile II și III ale examenelor CFA.
Indicatorul de încredere macroeconomică are valori între 0 (lipsa încrederii) și 100 (încredere deplină în economia românească) și este calculat pe baza a șase întrebări cu privire la condițiile curente — referitoare la mediul de afaceri și piața muncii și anticipațiile pentru un orizont de timp de un an pentru: mediul de afaceri, piața muncii, evoluția venitului personal la nivel de economie și evoluția averii personale la nivel de economie.
Pe lângă întrebările necesare pentru calculul indicatorului de încredere macroeconomică, sondajul evaluează și anticipațiile, tot pentru un orizont de timp de un an, pentru rata inflației, ratele de dobândă, cursul de schimb EUR/RON, indicele bursier BET, condițiile macroeconomice globale și prețul petrolului.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online