ARMO: Comertul online din Romania se poate dubla pana in 2020
Data publicarii: 08-06-2017 | EconomieComertul online va depasi 2,5 miliarde de euro anul acesta si are potential pentru a-si dubla valoarea pana in 2020, estimeaza Asociatia Romana a Magazinelor Online din Romania (ARMO).
"Comerțul online se poate dezvolta peste o infrastructură digitală solidă și având o populație cu competențe digitale bune. Vestea bună este aceea că avem perspective favorabile de creștere în ambele direcții, ceea ce ne îndreptățește să anticipăm o dublare a comerțului online până în 2020. Să cumperi online înseamnă să economisești timp și bani, să găsești diversitate mai mare de produse și servicii mai bune, pe care să le accesezi din confortul propriei locuințe", a declarat Florinel Chiș, director executiv Asociația Română a Magazinelor Online.
Conform raportului intermediar privind sectorul digital din UE (EDPR), publicat recent de Comisia Europeană, deși dintre cele 28 de state membre ale Uniunii Europene România se situează pe ultimul loc în ceea ce privește digitizarea, iar progresele înregistrate în ultimii ani sunt mai degrabă lente, țara are perspective foarte bune de creștere în perioada imediat următoare pe fondul măsurilor de dezvoltare a infrastructurii de comunicații, dar și de creștere a competențelor digitale", după cum arată raportul intermediar privind sectorul digital din UE (EDPR), publicat recent de Comisia Europeană.
Raportul urmărește progresele înregistrate de statele membre în domeniul digitizării, combinând datele cantitative furnizate de Indicele Economiei și Societății Digitale (Digital Economy and Society Index, DESI) cu informații calitative privind politicile specifice ale fiecărei țări. Raportul este structurat în jurul a cinci capitole: conectivitate, capital uman, utilizarea internetului, integrarea tehnologiei digitale și servicii publice digitale.
În raportul DESI pentru 2017, România face parte din clusterul de țări cu performanțe scăzute, alături de Bulgaria, Grecia, Italia, Croația, Polonia, Cipru, Ungaria și Slovacia. La polul opus, Danemarca, Finlanda, Suedia și Olanda au cele mai avansate economii digitale din UE.
Deși românii utilizează intens rețelele de socializare și apelurile video, aceștia manifestă reticență în ceea ce privește tranzacțiile online, România înregistrând unele dintre cele mai scăzute niveluri din UE în ceea ce privește cumpărăturile online și serviciile bancare online, se mai arată în raport.
Raportul relevă că România deține cea mai mare pondere a abonamentelor la Internet din Uniunea Europeană, iar utilizarea serviciilor mobile de bandă largă este în creștere accelerată. Rata digitizării economiei, inclusiv în ceea ce privește serviciile publice și nivelul competențelor digitale este încă scăzută, însă România a adoptat Strategia națională privind Agenda Digitală pentru România 2020, în februarie 2015.
Conform raportului, România are avantajul unor costuri scăzute de acces la Internet și viteză foarte bună, însă sunt necesare eforturi susținute pentru a ajunge la o acoperire cât mai mare a întregii țări.
În ceea ce privește competențele digitale, România, deși sub media Uniunii Europene, a înregistrat progrese. În continuare, doar 56% dintre români folosesc Internetul în mod regulat față de 79% media Uniunii Europene. Însă România are o bază solidă de absolvenți în domeniul științei, tehnologiei, matematicii și ingineriei, iar proporția specialiștilor IT&C în economie crește odată cu dezvoltarea a numeroase centre de software și servicii aflate în căutarea de specialiști.
Cu toate acestea, sunt necesare mai multe inițiative publice de educare a populației în domeniul digitizării, mai arată studiul. Tehnologia nu e foarte folosită în România nici de către mediul de afaceri. Cea mai mare creștere față de anul trecut a fost înregistrată la utilizarea platformelor de socializare, de la 6% la 8%.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București