Asociatia Hotelierilor: Primele sase luni au insemnat esecuri in mai multe proiecte vizand turismul
Data publicarii: 10-06-2017 | EconomieAsociatia Hotelierilor din Romania (FIHR) isi exprima ingrijorarea fata de modul in care statul, prin autoritatile sale, a inteles sa sustina turismul ca un domeniu prioritar al economiei si atrage atentia ca primele sase luni ale acestui an au insemnat esecuri in mai multe proiecte.
"Deși la nivel declarativ turismul a apărut în permanență în lista de priorități a noului guvern, fiindu-i dedicat chiar un minister (lucru ce a reprezentat la momentul respectiv o doză de speranță serioasă pentru industrie), realitatea ne-a demonstrat că nu am reușit să progresăm cu nimic în ultimele șase luni. Punctul culminant atins în aceste zile cu haosul legat de voucherele de vacanță, care se transformă din 2018 în indemnizații în bani, ne-a făcut și pe noi, hotelierii, să ne punem serioase semne de întrebare. Am ajuns la concluzia că pentru membrii FIHR aceste șase luni au însemnat eșecuri în mai multe proiecte pe care am sperat că le vom implementa împreună cu autoritățile", afirmă reprezentanții asociației într-un comunicat remis AGERPRES.
Printre aceste proiecte, ei menționează Legea impozitului specific și normele de aplicare ale acesteia, adoptate în primăvară, care "ne-au adus atâtea complicații și neclarități încât marea majoritate o dorim abrogată imediat". Este o lege care a fost deseori criticată de FIHR pentru faptul că atinge numai o mică parte a industriei (sub 10%), că este atât de complicată încât practic devine inaplicabilă și că pentru hotelieri nu aduce nimic bun.
"Toate încercările noastre (având și implicarea directă a ministrului Turismului, Mircea-Titus Dobre) nu au reușit să lămurească până acum numeroasele probleme cu care ne confruntăm", subliniază reprezentanții FIHR.
Aceștia menționează, de asemenea, că nu s-a înregistrat niciun progres în încercările de legiferare a domeniului turismului, "iar goana în care se încearcă trecerea unui astfel de act normativ nu prevestește nimic bun".
Referitor la promovare, FIHR atrage atenția că, deși bugetul de promovare s-a dublat față de anul trecut, rezultatele nu sunt vizibile, ba mai mult, închiderea birourilor de turism din străinătate și schimbarea brandului de țară aduc un mare deserviciu imaginii sectorului și anulează practic eforturile făcute de mediul privat pentru promovare.
"Am rămas pe același model de promovare reprezentat de o prezență subțire la târgurile de turism și cam atât", spun hotelierii.
Ei mai afirmă că, deși industria turismului suferă la modul serios de lipsa forței de muncă în domeniu, nu a fost văzută nicio acțiune concretă a actualului ministru al Turismului pentru a îi susține în găsirea unei soluții.
"Nu am auzit nimic de o încercare de reducere a taxelor plătite pentru salariile din turism, nu am auzit de vreo discuție cu Ministerul Educației pentru accelerarea implementării sistemului școlilor profesionale în sistem dual, nici măcar despre simplificarea procedurilor de import de personal. Singurele intenții precizate au făcut referire la Centrul de pregătire de la Bușteni, totul însă numai la nivel declarativ", precizează reprezentanții FIHR.
Potrivit acestora, modificările aduse Legii Salarizării Unitare aduc un alt blocaj și vor avea efecte negative pentru turism, deoarece "nu poți să schimbi peste noapte regulile pe care asociațiile profesionale le discută de peste patru ani și să ai pretenția că susții această industrie".
"Am încercat să găsim și lucruri bune (sau măcar în care am progresat cât de cât față de perioadele anterioare), pe care să le menționăm acum, dar ne-a fost destul de greu. Poate faptul că s-a discutat mai mult de turism decât înainte (să fie cauza prințul Charles sau lansarea poveștii cu oaia de către ministrul Mircea-Titus Dobre și adusă la cote nebănuite de ministrul Agriculturii, Petre Daea?), ori poate încercarea de definire și legiferare a conceptului OMD (organizațiile de management ale destinației) să fie printre punctele pozitive, dar neconcretizate. Cam puțin! Trebuie să recunoaștem însă că perspectivele turismului românesc sunt în continuare la un nivel ridicat. Ar fi necesar însă să ne trezim, să luăm măsurile potrivite, să investim în imagine, în școli, în centre de evenimente sau infrastructura de turism, dar mai ales să ne bazăm pe oameni care știu cu ce se mănâncă acest domeniu și care vor să facă din turism pariul câștigător al României pentru perioada imediat următoare", spune Călin Ile, președinte FIHR.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Opinie Deloitte: O noua incercare de fiscalizare a bacsisurilor – cum va functiona de data aceasta?
- Opinie Reff & Asociatii | Deloitte Legal: Noile reguli in materia controalelor fiscale – o schimbare de perspectiva
- Studiu EY: Lipsa de reacție la creșterea costului vieții este un risc major pentru industria telecom
- Studiu EY - Laura Vrînceanu, Senior Manager, Schimbări climatice și sustenabilitate - Companiile și investitorii sunt în dezacord în privința eforturilor de sustenabilitate
- Studiu EY - Georgiana Iancu, Partener: În 2022 românii au cheltuit mai puţin pe produse alimentare și au redus din economii și investiții - comunicat de presă
- EY România - Importurile de materii prime pentru producția sau repararea de aeronave pot fi scutite de taxe vamale în procedură vamală simplificată - punct de vedere
- Opinie Deloitte: Companiile din industria auto, intre provocarile externe si noile sisteme de raportare fiscala?
- eJobs: Care au fost cele mai căutate profiluri de candidați în 2022
- Undelucram.ro, cea mai mare comunitate pentru angajați din România, vizează 400.000 de euro pe SeedBlink pentru a continua extinderea regională și dezvoltarea tehnologiei AI
- Aspecte practice cu privire la redirecționarea impozitului pe profit sau al microintreprinderilor
- EY România - Iulia Bratu, Partener - Piața globală a IPO-urilor a trecut de la recorduri, la o scădere drastică - comunicat de presă
- Studiu Deloitte: cheltuielile de sarbatori se mentin, in acest sezon, la nivelul de anul trecut, chiar daca 73% dintre cumparatori se asteapta la scumpiri, iar 37% au o situatie financiara mai precara
- Studiu Deloitte: companiile din majoritatea sectoarelor directioneaza mai mult de jumatate din bugetul de marketing catre activitati din mediul digital
- Bringo, cel mai nou chirias al cladirii Eminescu Offices dezvoltat de Akcent Development
- EY România: Indemnizațiile membrilor CA, directorilor și administratorilor impozitate ca salarii ori ca activitate cu TVA? - punct de vedere