Florin Jianu: Ordonanta privind infiintarea agentiilor pentru IMM-uri nu precizeaza modul de implicare a acestora in atragerea de investitii
Data publicarii: 12-06-2017 | EconomieModalitatea prin care noile agentii pentru intreprinderi mici si mijlocii se vor implica in procesul de atragere de investitii si promovare a exportului din regiunile pe care le reprezinta nu rezulta din analiza proiectului de ordonanta de urgenta privind infiintarea acestor agentii, a declarat, luni, Florin Jianu, reprezentant al Consiliului National pentru Intreprinderile Private Mici si Mijlocii (CNIPMMR) si fost ministru pentru Mediul de Afaceri.
"Din analiza proiectului de OUG, nu rezultă modalitatea în care aceste noi agenții se vor implica în procesul de atragere de investiții și promovare a exportului din regiunile pe care le reprezintă. Nu se prevede nicio modalitate de implicare a reprezentanților mediului de afaceri în activitatea de atragere de investiții și de promovarea a exporturilor", a spus Florin Jianu.
Potrivit acestuia, este necesar să fie stabilite ținte clare de atins de către funcționarii cu atribuții în domeniul atragerii de investiții și promovare a exporturilor, altfel această activitate va fi una formală.
Florin Jianu a afirmat că dezvoltarea parteneriatelor public-private cu organizațiile întreprinzătorilor în derularea activității noilor agenții trebuie să fie o prioritate.
El a susținut că trebuie stabilită relația pe care agențiile teritoriale o vor avea cu ADR-urile, acestea din urmă având în componența lor birouri de atragere a investițiilor și reprezentanți ai consiliilor județene care participă direct la activitatea de promovare regională.
De asemenea, Jianu a precizat că din documentele transmise de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat se constată că proiectul de OUG nu a fost dezbătut în Consiliul Consultativ pentru IMM-uri. Reprezentanții mediului de afaceri nu au fost consultați, proiectul fiind discutat doar cu reprezentanții salariaților din oficiile teritoriale, reprezentanții sindicatelor, Ministerului Muncii și ai dialogului social.
În opinia reprezentantului CNIPMMR, proiectul de OUG privind înființarea, organizarea și funcționarea agențiilor pentru întreprinderi mici și mijlocii, atragere de investiții și promovare a exportului rezolvă o parte dintre problemele cu care se confruntă Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, în schimb, alte probleme nu primesc nicio soluție, partenerii sociali și reprezentanții mediului de afaceri care doresc să se implice activ în promovarea exportului și atragerii de investiții nefiind menționați.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial