Comisia Europeana a amendat Google cu o suma record: 2,42 miliarde de euro
Data publicarii: 28-06-2017 | EconomieComisia Europeana (CE) a amendat Google cu 2,42 miliarde de euro (2,7 miliarde de dolari) pentru abuz de pozitie dominanta si promovarea propriului serviciu de cumparaturi in defavoarea concurentei, se arata intr-un comunicat de presa al forului comunitar.
"Google a venit cu multe servicii și produse inovative care au schimbat viața noastră. Acesta este un lucru bun. Dar strategia Google pentru serviciul său de comparare a cumpărăturilor nu a fost lansat doar pentru a atrage clienții realizând produse mai bune decât ale rivalilor. În schimb, Google a abuzat de poziția sa dominantă pe piață promovând în rezultatele motorului de căutare propriul său serviciu de comparare a cumpărăturilor în defavoarea concurenților. Cea a făcut Google este ilegal conform reglementărilor antitrust din UE. Compania a negat altor firme șansa de a concura conform meritelor și de a inova. Și, cel mai important, a negat consumatorilor europeni posibilitatea de a-și alege serviciile și de a beneficia deplin de inovații'', a declarat comisarul european pentru concurență, Margrethe Vestager.
Produsul de vârf al Google este motorul de căutare Google, care furnizează rezultatele căutării consumatorilor, care plătesc pentru acest serviciu cu datele lor. Aproape 90% din veniturile Google vin din reclame, inclusiv la produsele căutate de consumatori.
În 2004, Google a intrat pe piața separată de comparare a cumpărăturilor în Europa, cu un produs care din 2013 se numește "Google Shopping". El permite consumatorilor să compare online produsele și prețurile și să găsească afaceri de la retailerii online de toate tipurile, inclusiv Amazon și eBay.
Serviciile de comparare a cumpărăturilor de bazează pe trafic pentru a fi competitive. Mai mult trafic duce la mai multe click-uri și generează venituri. Mai mult, majorarea traficului atrage mai mulți retaileri care vor să-și prezinte produsele într-un serviciu de comparare a cumpărăturilor. Ținând cont de dominația Google pe Internet, motorul său de căutare este o sursă importantă de trafic pentru serviciile de comparare a cumpărăturilor.
Din 2008, Google a început să implementeze pe piețele Europene o schimbare fundamentală a strategiei pentru a-și impune serviciul său de comparare a cumpărăturilor. În prezent, serviciul Google de comparare a cumpărăturilor este mult mai vizibil consumatorilor care folosesc motorul de căutare Google în timp ce serviciile rivalilor sunt mai puțin vizibile.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman