Un oficial al Comisiei Europene avertizeaza asupra consecintelor interzicerii automobilelor diesel in orase
Data publicarii: 23-07-2017 | EconomieInterzicerea automobilelor diesel in orasele europene ar putea afecta capacitatea producatorilor auto de a investi in vehicule cu emisii zero, este avertismentul Comisiei Europene transmis ministrilor Transporturilor din blocul comunitar, transmite Reuters.
Într-o scrisoare analizată de Reuters, Elzbieta Bienkowska, comisarul european pentru piață internă, industrie, antreprenoriat și IMM, afirmă că nu vor exista beneficii în cazul prăbușirii pieței automobilelor diesel iar pe termen scurt autoritățile ar trebui să se concentreze pe forțarea producătorilor auto să reducă emisiile periculoase de oxid de azot la limita acceptată de reglementările UE.
"Deși sunt convinsă că ar trebui să ne îndreptăm rapid spre vehicule cu emisii zero în Europa, autoritățile și industria auto nu pot fi interesate de un colaps rapid al pieței europene a automobilelor diesel, ca rezultat al interzicerii acestor vehicule pe plan local", a explicat Bienkowska.
"Doar ar priva industria de fondurile necesare pentru a investi în vehicule cu emisii zero", avertizează oficialul european.
Principalii producători auto din Germania au făcut investiții semnificative în tehnologia diesel dar de la izbucnirea scandalului emisiilor de la Volkswagen — în 2015 — temerile privind poluarea vehiculelor a dus la verificări amănunțite în industria auto, în special a nivelului de oxid de azot, care provoacă boli respiratorii și afectează mediul.
Bienkowska le-a spus miniștrilor Transporturilor că este îngrijorată în legătură cu recentele încălcări ale reglementărilor privind emisiile de la Audi și Porsche, descoperite de procurori și nu de autoritățile germane.
De asemenea, oficialul solicită ca toate mașinile cu emisii excesiv de ridicate de oxid de azot să fie scoase de pe drumurile europene dar susține că producătorii auto ar trebui să acționeze în mod voluntar.
Munchen-ul, orașul care găzduiește cartierul general al producătorului auto BMW, a devenit ultimul oraș din Germania care analizează posibilitatea interzicerii circulației anumitor automobile cu motoare diesel, din cauza creșterii emisiilor poluante.
"Oricât de mult aș dori să evit o astfel de interdicție, cred că este puțin probabil să nu existe interdicții în viitor", a declarat luna trecută primarul din Munchen, Dieter Reiter. Întrebat despre cele mai recente date referitoare la emisiile de oxid de azot, care potrivit publicației menționate depășesc normele europene, Dieter Reiter a răspuns: "rezultatele sunt șocante, nimeni nu se aștepta la acest lucru".
În schimb, un purtător de cuvânt de la BMW, companie care produce o gamă largă de autovehicule începând de la modelul electric i3 și până la SUV-uri cu motoare pe benzină și motorină, a apreciat că încurajarea utilizării vehiculelor electrice este o modalitate mai bună pentru a îmbunătăți calitatea aerului decât interzicerea automobilelor diesel.
La rândul său, un purtător de cuvânt de la Ministerul german al Transporturilor a declarat că Guvernul federal de la Berlin se opune și el posibilității ca o serie de orașe și state să interzică automobilele diesel. "Interzicerea circulației este o abordare politică greșită", a apreciat purtătorul de cuvânt.
Cu toate acestea, orașul Stuttgart, sediul Mercedes-Benz și Porsche, se pregătește deja să interzică, începând de anul viitor, circulația anumitor vehicule diesel care nu îndeplinesc ultimele norme de poluare.
Având în vedere consumul mai redus de combustibil al autovehiculelor diesel în comparație cu cele pe bază de benzină, cei trei mari producători auto germani au investit semnificativ în tehnologia diesel. În consecință, dacă în SUA tehnologia diesel este doar o piață de nișă, în Germania aproximativ jumătate din noile autoturisme vândute în Germania erau propulsate de motoare diesel înainte de izbucnirea scandalului de la Volkswagen, care a dus la scăderea cotei de piață a automobilelor diesel la 40%.
Perspectiva unor interdicții care să vizeze automobilele diesel va afecta și piața automobilelor rulate, ceea ce pe cale de consecință va afecta diviziile de leasing și finanțare ale producătorilor auto.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial