Firmele inscrise in programul Start-Up Nation si care nu s-au calificat ar putea beneficia de produse alternative de finantare
Data publicarii: 26-07-2017 | EconomieMinisterul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat analizeaza introducerea unor produse alternative de finantare pentru cele peste 10.000 de firme care s-au inscris in programul Start-Up Nation si care nu s-au calificat pentru a primi fonduri in acest an, a declarat, marti, Ilan Laufer, ministrul de resort.
"Rezultatele finale ale Start-Up Nation arată că au fost depuse 19.026 planuri validate ca fiind bune, din care 8.600 ar intra la finanțare și am avea încă peste 10.000 de planuri în așteptarea unei finanțări. Finanțarea totală cerută este de 3,7 miliarde de lei, însă valoarea pe care o avem noi alocată pentru acest an este de 1,7 miliarde de lei, ceea ce ar însemna că există o cerere suplimentară de 2 miliarde de lei pentru finanțare. Eu cred că trebuie să ne gândim și la soluții alternative de finanțare a acestor companii. Apreciez foarte multe efortul depus de antreprenori și de cei care și-au făcut curajul să se înscrie în programul Start-Up Nation, s-au dus și au creat un plan de afaceri, au creat o viziune, au depus un efort pe care eu îl apreciez foarte mult și fără de care programul nu s-ar fi bucurat de un asemenea succes", a spus Laufer.
Potrivit acestuia, o soluție ar putea fi ca acești antreprenori să beneficieze de finanțări bancare la care să aibă acces mai facil, cu contribuții proprii minime.
"Ne gândim la o finanțare bancară, să poată avea un acces mai facil, cu o contribuție proprie minimă. Sper ca în cel mai scurt timp să reușim să venim cu un produs alternativ pentru aceste firme", a adăugat ministrul.
El a explicat că cele 19.000 de firme nou înființate care s-au înscris în program vizează crearea a 45.000 de locuri de muncă doar în 2017, din care peste 35.000 de joburi pentru tineri absolvenți de după 2012, șomeri și persoane defavorizate.
"Ar fi aproximativ 45.000 de noi locuri de muncă, din care 21.000 ar intra la finanțare acum și ar mai fi 23.000 de locuri de muncă pentru care am putea găsi mecanisme de finanțare alternative", a arătat Laufer.
Ministrul a mai spus că, din firmele care au primit finanțare, 85% sunt inovative, ceea ce înseamnă că echipamentele pe care antreprenorii le vor achiziționa trebuie să aibă o vechime de cel mult trei ani, ceea ce este foarte important pentru eficiență și randament.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online