Daimler: Trecerea la vehiculele electrice ar trebui decisa de piata
Data publicarii: 13-09-2017 | EconomieMigratia de la masinile echipate cu motoare cu combustie interna la vehiculele electrice ar trebui lasata mai degraba la latitudinea pietei decat sa fie fortata prin introducerea unor cote, a afirmat marti directorul financiar al producatorului auto german Daimler AG, Dieter Zetsche, transmite Reuters.
"Vrem să ajunge noi înșine la turație maximă, nu avem nevoie de cote pentru asta", a afirmat șeful Daimler la Salonul Auto de la Frankfurt.
Uniunea Europeană nu intenționează să aplice cote pentru mașinile electrice în sectorul auto, care încearcă să se redreseze în urma scandalului în care a fost implicat grupul german Volkswagen, legat de motoarele diesel, a anunțat luna trecută un purtător de cuvânt al blocului comunitar.
"Vorbind la modul general, Comisia Europeană caută modalități de a promova folosirea energiei și a transporturilor cu emisii scăzute de carbon, dar niciuna din ele nu include cote pentru mașinile electrice. Nu facem discriminări între diferitele tehnologii", le-a declarat jurnaliștilor oficialul UE.
Comisia Europeană a reacționat la un raport apărut în publicația germană Handelsblatt, care citează surse din UE, conform căruia executivul comunitar vrea să accelereze retragerea motoarelor pe combustie, stabilind din 2025 o cotă pentru mașinile cu emisii scăzute, cum ar fi vehiculele electrice.
De asemenea, Zetsche a afirmat marți că anul acesta au fost vândute mai multe mașini Mercedes-Benz pe motorină decât anul trecut, chiar dacă unele orașe germane discută posibila interzicere a vehiculelor echipate cu motoare diesel.
Luni, Mercedes-Benz, divizia de lux a producătorului auto german Daimler AG, a anunțat un program de reducere a costurilor cu patru miliarde de euro până în 2025, pentru a contracara așteptata presiune asupra câștigurilor. Brandul se va confrunta cu o reducere a profitului în schimbul majorării vânzărilor de vehicule electrice, îndeplinind astfel standardele mai dure privind emisiile în viitor, a afirmat directorul financiar Frank Lindenberg.
Divizia de lux a Daimler se așteaptă ca până la 25% din sedanuri, SUV-uri și automobile cu două locuri să fie electrice până în 2025, inclusiv viitorul SUV mediu EQ-C, care va fi lansat în 2019.
În România, Daimler are două unități de producție, în Cugir și Sebeș.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări