Daimler: Trecerea la vehiculele electrice ar trebui decisa de piata
Data publicarii: Astazi, 13-09-2017 | EconomieMigratia de la masinile echipate cu motoare cu combustie interna la vehiculele electrice ar trebui lasata mai degraba la latitudinea pietei decat sa fie fortata prin introducerea unor cote, a afirmat marti directorul financiar al producatorului auto german Daimler AG, Dieter Zetsche, transmite Reuters.
"Vrem să ajunge noi înșine la turație maximă, nu avem nevoie de cote pentru asta", a afirmat șeful Daimler la Salonul Auto de la Frankfurt.
Uniunea Europeană nu intenționează să aplice cote pentru mașinile electrice în sectorul auto, care încearcă să se redreseze în urma scandalului în care a fost implicat grupul german Volkswagen, legat de motoarele diesel, a anunțat luna trecută un purtător de cuvânt al blocului comunitar.
"Vorbind la modul general, Comisia Europeană caută modalități de a promova folosirea energiei și a transporturilor cu emisii scăzute de carbon, dar niciuna din ele nu include cote pentru mașinile electrice. Nu facem discriminări între diferitele tehnologii", le-a declarat jurnaliștilor oficialul UE.
Comisia Europeană a reacționat la un raport apărut în publicația germană Handelsblatt, care citează surse din UE, conform căruia executivul comunitar vrea să accelereze retragerea motoarelor pe combustie, stabilind din 2025 o cotă pentru mașinile cu emisii scăzute, cum ar fi vehiculele electrice.
De asemenea, Zetsche a afirmat marți că anul acesta au fost vândute mai multe mașini Mercedes-Benz pe motorină decât anul trecut, chiar dacă unele orașe germane discută posibila interzicere a vehiculelor echipate cu motoare diesel.
Luni, Mercedes-Benz, divizia de lux a producătorului auto german Daimler AG, a anunțat un program de reducere a costurilor cu patru miliarde de euro până în 2025, pentru a contracara așteptata presiune asupra câștigurilor. Brandul se va confrunta cu o reducere a profitului în schimbul majorării vânzărilor de vehicule electrice, îndeplinind astfel standardele mai dure privind emisiile în viitor, a afirmat directorul financiar Frank Lindenberg.
Divizia de lux a Daimler se așteaptă ca până la 25% din sedanuri, SUV-uri și automobile cu două locuri să fie electrice până în 2025, inclusiv viitorul SUV mediu EQ-C, care va fi lansat în 2019.
În România, Daimler are două unități de producție, în Cugir și Sebeș.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online