Scadere cu 1,58% a inmatricularilor de autovehicule noi, in august;Dacia ramane cea mai inmatriculata masina noua (DRPCIV)
Data publicarii: 13-09-2017 | EconomieNumarul inmatricularilor de autovehicule noi a scazut, in august, cu 1,58% fata de aceeasi luna din anul anterior, pana la 15.531 de unitati, in aceasta marja doar remorcile, autovehiculele transport marfuri si mopedele/motocicletele inregistrand procentaje pozitive, arata statistica Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), publicata marti.
Potrivit sursei citate, la nivelul lunii august 2017, înmatriculările de autoturisme noi s-au situat la 12.001 exemplare, în scădere cu 3,30% comparativ cu aceeași perioadă din anul anterior.
În același timp, în intervalul de referință, în funcție de numărul unităților înmatriculate, cele mai multe solicitări au vizat mărcile: Dacia (3.923 exemplare, minus 6,04% față de august 2016), Volkswagen (989 unități, minus 11,54%), Skoda (895 unități, minus 8,11%), Renault (834 unități, minus 6,92%) și Ford (803 unități, minus 5,37%).
Pe de altă parte, cea mai redusă frecvență a înmatriculărilor s-a înregistrat la modelele: mini (8 unități), Ford-CNG-Technik (7), Subaru (6), Alfa Romeo (5), Maserati (4), Bentley și SsangYong (câte patru unități), Ferrari, Lada și Tesla Motors (câte un exemplar).
Conform datelor DRPCIV, parcul auto național din România s-a majorat, în 2016, cu 6,21% față de anul anterior, depășind 7 milioane de vehicule, din care peste 1,25 de milioane erau înmatriculate în București.
Astfel, din cele 1,253 milioane de mașini înregistrate în București (circa 18% din total), puțin peste un milion de exemplare reprezentau autoturisme. În Capitală, majoritatea vehiculelor se încadrau, la finele anului trecut, în categoria de vechime 6-10 ani (346.594 unități), urmată de cele mai vechi de 11-15 ani (301.648 unități) și de cele cu peste 20 de ani uzură (195.666 unități).
Numărul autovehiculelor noi (0-2 ani vechime) se situa în București, la sfârșitul anului 2016, la 134.322 de unități, iar 104.068 dintre acestea făceau parte din categoria 'Autoturisme'.
La nivel național, din totalul celor 7.010.608 vehicule care circulau pe drumurile naționale la finele anului trecut, 5,47 de milioane (78%) erau autoturisme, în creștere cu peste 6%, comparativ cu sfârșitul anului 2015, când au fost înregistrate 5,15 milioane de exemplare. La finele lui 2016, pe drumurile din România circulau 3,036 milioane de vehicule cu motorizare diesel (din care 2,119 milioane de autoturisme), în timp ce 3,586 milioane de mașini aveau motoare pe benzină, din care 3,339 milioane erau autoturisme.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări