Principalele surse de informare pentru romani: televiziunea, retelele de socializare si site-urile de stiri (studiu)
Data publicarii: 26-09-2017 | EconomieSursele de informare ale romanilor sunt televiziunea, retelele de socializare si site-urile de stiri, iar pentru doua treimi (66%) dintre cei acestia domeniul de interes este sanatatea, arata rezultatele unui studiu de specialitate privind relevanta brandurilor pentru consumatorii romani, publicat luni.
Potrivit cercetării "Relevanța brandurilor. Ce contează cu adevărat pentru consumatori', realizată de iSense Solution pentru Golin România, mesajele transmise în spațiul public de către branduri trebuie să fie în primul rând utile/practice (69%) pentru a atrage atenția. De asemenea, peste jumătate dintre cei intervievați (56%) au afirmat că mesajele trebuie să fie informative, iar 35% amuzante sau distractive.
Pe de altă parte, 19% dintre români sunt interesați de informațiile inspiraționale, 18% de cele surprinzătoare, 10% de informațiile populare sau la modă și 7% de cele șocante.
În ceea ce privește sursele de informare preferate de români, topul este condus de TV și rețelele sociale, urmate de site-urile de știri și site-urile companiilor. Ierarhia mai cuprinde familia, prietenii sau colegii.
Conform sursei citate, în 2017, românii au acordat atenție în special informațiilor din domeniile sănătate (66%), economie (64%), celor despre diverse produse achiziționate (59%), familie/prieteni 59%, DYI/video/rețete culinare (57%).
Pentru 2018, punctele de interes vor fi din domeniile știință și tehnologie (51%), sănătate (50%) și din cel financiar (45%), în timp ce știrile despre vedete vor scădea în relevanță.
La nivel global, consumatorii au fost mai interesați de informațiile referitoare la politică (59%), divertisment (57%), de știrile despre vedete (55%) sau din domeniul economiei (49%).
În cadrul cercetării realizată de Golin România și iSense Solutions au fost analizate trei categorii de consum care influențează zilnic viețile românilor: energie, tehnologie și cafea&ciocolată.
Astfel, în categoria energie, românii sunt de părere că brandul ideal ar trebui să fie de încredere, eficace și transparent, însă principalele branduri din această industrie sunt percepute mai degrabă ca fiind populare, eficace și esențiale.
Rezultatele sunt similare în categoria tehnologie, în care un brand ideal ar trebui să fie de încredere, eficace, modern, inovator și transparent, însă principalele branduri din industrie punctează mai mult la capitolele popularitate, prestigiu, modern.
Situația este mai echilibrată în categoria micilor plăceri ale vieții. Românii consideră că brandul ideal de cafea sau de ciocolată trebuie să fie în primul rând popular, autentic și prietenos, iar principalele branduri se apropie de aceste așteptări, fiind percepute ca populare, autentice și de prestigiu.
Studiul iSense Solutions a inclus o etapă calitativă (interviuri etnografice), precum și o etapă cantitativă pe un eșantion de 500 de respondenți, utilizatori de internet din mediul urban și rural, cu vârste între 18 și 65 de ani.
Datele au fost culese online prin intermediul Panelului ResearchRomania.ro, în luna august 2017, iar marja de eroare este de +/—4,38%, la un nivel de încredere de 95%.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare