Scadere cu aproape 15% a numarului de vizitatori la Salonul auto de la Frankfurt
Data publicarii: 26-09-2017 | EconomieAproximativ 810.000 de persoane au vizitat cea de-a 67-a editie a Salonului auto international de la Frankfurt (IAA), care si-a inchis duminica seara portile, cu 14,8% mai putine raportat la precedenta editie din 2015, organizatorii dand vina in special pe incertitudinile cu privire la viitorul motoarelor diesel, informeaza AFP.
La precedenta ediție a IAA, eveniment organizat o dată la doi ani, în alternanță cu Salonul mondial al automobilului de la Paris, circa 930.000 de vizitatori au trecut pragul centrului expozițional de la Frankfurt.
"Ediția din acest an a IAA a avut loc într-un context deosebit de dificil", a apreciat Federația Constructorilor de Automobile din Germania (VDA), organizatorul Salonului de la Frankfurt.
"Se vorbește de mai multe luni despre posibilitatea interzicerii circulației autovehiculelor diesel, ceea ce îi îngrijorează pe consumatori și clienți", a adăugat VDA.
După ce producătorul german Volkswagen a recunoscut, în urmă cu doi ani, că a utilizat un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, această tehnologie foarte răspândită în Europa a început să fie criticată. Numeroși constructori sunt bănuiți că au fraudat sau au exploatat o legislație relaxată pentru a masca emisiile poluante ale propriilor vehicule.
La mijlocul lunii septembrie, când a inaugurat IAA, cancelarul german Angela Merkel a cerut jucătorilor din industria auto germană să acționeze pentru restabilirea încrederii în acest sector, fără a fixa însă și o dată precisă de la care ar urma să fie interzisă circulația autovehiculelor pe benzină sau motorină, cum au făcut Marea Britanie și Franța.
Pierderea de atractivitate a Salonului auto de la Frankfurt a fost scoasă în evidență de absența mai multor constructori, precum Nissan, Peugeot, Fiat, Volvo, Jeep, Mitsubishi și Infiniti, la ediția din acest an.
Însă, nu numai Salonul de la Frankfurt se confruntă cu o scădere a numărului de vizitatori. Anul trecut, gradul de participare la Salonul auto de la Paris a fost cu 14% mai mic, iar în luna ianuarie Salonul auto de la Detroit a atras cu 9.000 de vizitatori mai puțin decât la ediția precedentă.
Potrivit analiștilor, saloanele auto tradiționale suferă de pe urma concurenței cu saloanele de tehnologie și sunt din ce în ce mai puțin atractive pentru mărcile auto care vor să își prezinte noutățile.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare