ANCOM: Telekom Mobile, amendata cu 200.000 de lei pentru nerealizarea sau intarzierea in portare a 6.173 de numere de telefon
Data publicarii: 02-11-2017 | EconomieTelekom Romania Mobile Communications a fost amendata cu 200.000 de lei de Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) pentru nerealizarea sau intarzierea in procesul de portare a 6.173 de numere de telefon, a anuntat arbitrul telecom, intr-un comunicat de presa transmis miercuri AGERPRES.
"Ca urmare a unor plângeri venite atât din partea unor clienți ai Telekom Mobile, cât și din partea altor furnizori de telefonie, care sesizau împiedicarea sau întârzierea procesului de portare a unui număr semnificativ de numere, ANCOM a demarat un control. S-a constatat astfel că, în perioada 1 mai — 21 iulie 2017, Telekom Mobile nu a răspuns prin mesajul standard în cazul a 7.213 cereri de portare, fapt ce a determinat ca, până la data de 21 august 2017, să nu se realizeze portarea pentru 1.232 de numere individuale unice, respectiv să se întârzie portarea pentru alte 4.941 de numere individuale unice. Pentru că a încălcat astfel prevederi ale legislației din domeniul comunicațiilor electronice, Telekom România Mobile Communications a fost amendată cu suma de 200.000 de lei, pe care va trebui să o achite către bugetul de stat", notează ANCOM.
Potrivit sursei citate, portarea oferă posibilitatea utilizatorilor de a își păstra numărul de telefon atunci când schimbă furnizorul de telefonie.
"Procesul de portare se inițiază prin depunerea de către utilizator a unei cereri în acest sens la noul furnizor (furnizorul acceptor). Vechiul furnizor (furnizorul donor) are obligația ca, la primirea unei cereri de portare, să răspundă, prin transmiterea unui mesaj standard către baza de date prin care se administrează portabilitatea numerelor (baza de date centralizată). Acest mesaj confirmă că se poate realiza portarea sau, din contră, că există un motiv justificat pentru care aceasta nu poate continua (de exemplu, cererea de portare nu a fost făcută de titularul de drept al numărului). În absența transmiterii de către furnizorul donor a acestui răspuns, procesul de portare este, în cele din urmă, anulat de baza de date centralizată", menționează arbitrul telecom.
Conform datelor ANCOM, pe parcursul acestui an au fost primite 364 de sesizări de la utilizatori cu privire la desfășurarea procesului de portare către diverse rețele fixe sau mobile, iar principalele probleme sesizate au vizat disfuncționalități apărute în cadrul procesului de portare, ceea ce a condus la prelungirea termenelor sau chiar la anularea proceselor de portare. O mare parte dintre utilizatorii care s-au adresat ANCOM au solicitat informatii suplimentare privind stadiul procesului de portare.
În România, de la lansarea portabilității, au fost portate peste 4,2 milioane de numere de telefon, dintre care peste 3,5 milioane de numere de telefonie mobilă și aproape 700.000 de telefonie fixă.
ANCOM pune la dispoziția utilizatorilor pentru informare site-ul www.portabilitate.ro, unde utilizatorii pot afla în ce rețea funcționează orice număr de telefon folosit în România, chiar dacă a fost portat. Site-ul oferă detalii cu privire la pașii care trebuie urmați pentru a porta un număr de telefon sau pentru a anula procesul de portare, răspunsuri la întrebări care apar frecvent în situația portării numerelor, dar și sfaturi pentru a evita posibilele probleme care pot interveni pe parcursul procesului de portare.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: 2/3 din companii invoca lipsa de experienta a noilor angajati, in timp ce posturile de incepatori sunt preluate de AI
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România