Stroe: Romania este pe cale sa obtina acordul scris al Guvernului bulgar pentru a efectua dragajul pe senalul Dunarii
Data publicarii: 08-11-2017 | EconomieRomania este pe cale sa obtina acordul scris al Guvernului bulgar pentru a efectua intreg dragajul pe senalul Dunarii, astfel incat sa creasca de pana la cinci ori volumul marfurilor transportate pe calea apei, ceea ce ar face atractiv portul maritim Constanta Sud - Agigea, a declarat, marti, ministrul de resort, Felix Stroe, la audierile din Comisia pentru transporturi din Camera Deputatilor.
"Dunărea are un șenal (...). Acest șenal este ba la noi, ba la bulgari, ba la mijloc. Problema este că partea bulgară nu este interesată deloc să facă dragajul pe șenalul Dunării, pentru că nu au interesul să facă acest lucru. Ei și-au dezvoltat foarte bine, foarte mult, consistent sistemul feroviar și vor să-și facă atractive porturile lor mari, în special Varna, dar și Burgas, și nu sunt interesați să facă acest dragaj pe Dunăre, care să facă atractiv canalul Dunăre-Marea Neagră și să pună în evidență portul maritim Constanța. Premierul a discutat acest subiect la ședința comună de guvern România — Bulgaria, care a fost luna trecută în Bulgaria, și suntem pe cale — verbal ni s-a dat acceptul de către prim ministrul bulgar — suntem pe cale să obținem acordul scris al Guvernului bulgar pentru a efectua noi întreg dragajul Dunării, pentru că este interesul nostru. Va asigura creșterea volumului de mărfuri transportate pe calea apei, estimăm noi, de la 4 la 5 ori, ceea ce ar reprezenta venituri substanțiale pentru canal și ar face atractiv portul maritim Constanța Sud — Agigea", a explicat ministrul.
În plus, a subliniat el, porturile Corabia și Giurgiu în perioadele de secetă aproape că sunt închise, din cauză că, nefiind efectuat dragajul, nu pot intra și ieși navele în/din porturile respective.
Felix Stroe a adăugat că, în continuare, are în atenție efectuarea de investiții în portul Constanța, dar și instituirea unei discipline stricte în ceea ce privește plata obligațiilor de către operatorii portuari.
"În domeniul naval, ne preocupăm în continuare de investițiile în portul maritim Constanța, dar și de instituirea unei discipline stricte în ceea ce privește obligațiile operatorilor portuari, nu numai drepturile acestora. Categoric că vom acționa pentru stimularea mediului de afaceri. Va fi o constantă a acțiunii ministrului de Transporturi să stimuleze corect, legal, concurențial mediul de afaceri, dar cred că este foarte corect ca și aceștia să își plătească obligațiile financiare pe care le au către Portul Constanța, pentru că sumele de bani de care avem nevoie în 2018 în general în domeniul transporturilor și în special în cel naval sunt consistente", a subliniat Stroe.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Banca Transilvania: BT si Simona Halep continua parteneriatul
- Hidroelectrica aniversează 1 an de la listarea istorică din 2023 la Bursa de Valori București
- România: Decontul de TVA față în față cu Decontul precompletat de TVA: încă 6 luni la dispoziție pentru calibrarea RO e-TVA
- Mihai Kis este noul Director de Vânzări Distribuitori pentru Schneider Electric România, Moldova şi Armenia
- Revolut in 2023: venituri de peste 2,2 miliarde USD și un profit record de 545 milioane USD
- Modalități de îmbunătățire a rentabilității proprietăților comerciale prin amenajări mai rapide: nou studiu
- Hidroelectrica anunță atribuirea contractului pentru retehnologizarea Vidraru
- Hațegan Attorneys: Capacele de PET atașate obligatoriu sticlelor din 3 iulie, conform noii reguli UE
- Opinie Deloitte: Economia circulara in retail. De unde incepe schimbarea?
- Hidroelectrica inaugurează Microcentrala Poiana Ruscă
- Deloitte Romania a asistat Alior Bank in vanzarea catre Patria Bank a unui portofoliu de credite performante acordate persoanelor fizice in valoare de 97 mil. lei
- SigurantaOnline.ro oferă recomandări de vacanță în siguranță: cum să eviți capcanele din mediul online
- Ines Rocha devine noul Director Regional al IFC pentru Europa
- Studiu EY: politici și controverse fiscale - ce ar trebui să aibă în vedere companiile în acest an?
- Fondul ETF BET Patria – Tradeville depaseste 300 milioane lei in active totale