Peste 70% dintre romanii din mediul urban intentioneaza sa cumpere produse de Black Friday (studiu)
Data publicarii: 14-11-2017 | EconomiePeste 70% dintre romanii din mediul urban au in plan sa faca achizitii de Black Friday, iar aproape jumatate dintre ei intentioneaza sa plateasca online, releva datele unui studiu remis, marti, AGERPRES.
"71% dintre românii din mediul urban intenționează să cumpere produse de Black Friday în acest an, iar 44% dintre aceștia au în plan să plătească online achizițiile făcute. Rezultatele studiului relevă o deschidere mai mare a românilor față de plățile online, în măsura în care numărul celor care vor să achite produsele comandate online, prin card bancar, a crescut semnificativ în ultimii ani", se arată în studiu.
De asemenea, încrederea românilor în modalitatea de plată online este mai mare comparativ cu anii precedenți, aproape 60% dintre respondenți menționând că au încredere mai mare în plata online cu cardul față de anul trecut.
'Tot mai mulți români înțeleg avantajele plăților online cu cardul. De aceea nivelul de încredere în această modalitate de plată a crescut în ultima perioadă. Este o tendință ce se va amplifica, sprijinită și de campaniile de susținere a plăților online ale marilor magazine din comerțul electronic și de procesatorii de plăți. Chiar și așa, analizând întreaga industrie locală de e-commerce, aproximativ 50% dintre magazinele online nu au încă integrat un modul de plăți online care să le permită clienților acestora să achite comenzile prin Internet, cu cardul', a spus Sandu Băbășan, directorul general al Blugento, o companie clujeană care a solicitat studiul.
Totodată, printre beneficiile apreciate de românii care fac plăți online cu cardul sunt: rapiditatea tranzacției online (31%), confortul plăților în sine (29%), precum și ușurința în folosirea sistemului de plăți (18%). În plus, aproape 80% dintre românii din mediul urban sunt familiarizați cu plățile online, aceștia apelând la această modalitatea de plată cel puțin o dată pe lună.
"Cât privește comportamentul respondenților față de produsele plătite online, 87% dintre aceștia spun că nu s-au aflat niciodată în situația de a returna produsele cumpărate de Black Friday. 43% dintre respondenți nu și-au stabilit o listă de produse pe care vor să le cumpere anul acesta de Black Friday și vor decide după ce vor analiza ofertele magazinelor. De altfel, oferta și reducerile practicate cu ocazia acestui eveniment de shopping sunt definitorii și pentru cei care au deja o listă de cumpărături (43% dintre respondenți), dar care se vor orienta în procesul de achiziție de produse în funcție de ofertele pe care le vor găsi", conform textului citat.
În ceea ce privește bugetul românilor pentru achizițiile de Black Friday, 29% au pus de-o parte între 200 și 500 de lei, 25% între 500 și 1.000 de lei, 13% între 1.000 și 1.500 de lei, iar 9% între 1.500 și 3.000 de de lei.
Studiul "Încrederea românilor în plățile online" a fost realizat în perioada 3 — 9 noiembrie 2017 pe un eșantion de 1.839 de respondenți majori, din mediul urban, de iVox, platformă online de sondare a opiniei publice, la solicitarea Blugento. Blugento este o companie specializată în furnizarea de soluții de e-commerce bazate pe platforma Magento, cea mai populară platformă de comerț electronic din întreaga lume.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall