Posta Romana: Niciunul dintre cei peste 25.000 de salariati nu va fi afectat de transferul contributiilor sociale
Data publicarii: 16-11-2017 | EconomieNiciunul dintre cei peste 25.000 de salariati de la Posta Romana nu va fi afectat de transferul contributiilor sociale, de la angajator la angajat, ca urmare a modificarilor aduse Codului Fiscal de la 1 ianuarie 2018, a anuntat operatorul postal, intr-un comunicat de presa transmis miercuri AGERPRES.
''Am luat decizia de a veni în sprijinul angajaților noștri. Îi asigur, pe această cale că, începând de anul viitor, veniturile lor nete nu vor fi atinse de niciun fel de scădere. Compania Națională Poșta Română respectă strategia fiscală guvernamentală. În același timp, asigurăm angajații companiei că veniturile nete în Poșta Română nu vor fi afectate, în nici un fel, începând de anul viitor'', a declarat Elena Petrașcu, directorul general al Companiei Naționale Poșta Române (CNPR).
Poșta Română este o companie națională înființată conform Legii 31/1990, nu o instituție publică. Aceasta funcționează pe gestiune economică, ceea ce înseamnă că își formează singură veniturile din contracte comerciale și, prin urmare, se autofinanțează.
Compania este deținută de statul român, prin Ministerul pentru Societatea Informațională (MCSI), în proporție de 75%, și de Fondul Proprietatea (FP) în proporție de 25%.
Poșta deține cea mai mare rețea de distribuție la nivel național, însemnând peste 80% din totalul subunităților poștale care operează, în prezent, în România. Peste 19 milioane de locuitori beneficiază de serviciile Poștei Române și peste 7,5 milioane de adrese sunt acoperite de rețeaua poștală proprie.
Guvernul a aprobat, săptămâna trecută, prin modificarea Codului fiscal, o serie de măsuri privind impozitarea IMM-urilor, impozitul pe venit și contribuțiile sociale.
Astfel, de la 1 ianuarie 2018, contribuțiile sociale trec de la angajator la angajat, iar impozitul pe venit scade de la 16% la 10%.
Nivelul contribuțiilor plătite pentru salariul brut urmează să scadă cu 2 puncte procentuale, de la 39,25% la 37,25%, însă din totalul de 22,75% contribuții datorate de angajator, 20 de puncte se transferă către salariat. Astfel, din salariul brut, 35% vor fi contribuții reținute de angajator în numele salariatului, iar contribuțiile rămase în sarcina angajatorului, respectiv 2,75% (după transferul de 20 puncte la salariat), scad la 2,25% și vor acoperi riscurile de șomaj, accidente de muncă, concediu medical, creanțe salariale.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online