In 2007 vor fi finalizati 53 km de autostrada, iar alti 598 km vor fi in executie
Data publicarii: 12-01-2007In 2007 vor fi continuate lucrarile si la autostrada Brasov-Cluj-Bors pe primele doua tronsoane respectiv, Campia Turzii-Gilau (52 de km) si Suplacul de Barcau-Bors (63), estimandu-se ca pana la sfarsitul lunii februarie 2010 sa fie incheiate. Lucrarile vor fi executate de compania americana Bechtel, pentru cele doua tronsoane fiind alocati de la bugetul de stat 617,40 milioane euro. Autostrada Transilvania va avea o lungime de 415 km si va fi construita pe ruta Bors-Cluj-Tg. Mures-Brasov, urmand sa strabata sase judete si sa se finalizeze in 2013.
Lucrarile pentru autostrada Bucuresti-Brasov (42,5 km) se vor derula simultan pe cinci tronsoane. Pentru primul tronson al aceleiasi autostrazi, Bucuresti-Moara Vlasiei (19,5 km), va fi organizata pe 5 februarie licitatie, iar pana acum noua firme au achizitionat caietul de sarcini. Tronsonul Bucuresti-Ploiesti km 19/62 a fost castigat in 2006 de consortiu romanesc format din companiile PA&CO International, Euroconstruct Trading 98, UMB Spedition si Comaxa. Reprezentantii MTCT estimeaza ca lucrarile vor fi incepute in primavara acestui an.
La jumatatea acestui an, MTCT va organiza licitatiile pentru celelalte trei tronsoane, respectiv Ploiesti-Comarnic, Comarnic-Predeal si Predeal-Brasov. Soferii vor putea circula de la Bucuresti la Brsov din mai 2010, data estimata de minister ca vor fi terminate lucrarile. Pentru autostrada se vor aloca 200 milioane euro de la bugetul de stat.
In iunie 2007 va avea loc licitatia pentru alegerea constructorului care va executa lucrarea Cernavoda-Constanta (52.10 km), parte a autostrazii Soarelui. Tronsonul va costa 354 milioane euro si va fi finalizat la 15 octombrie 2010. Totodata, ministrul transporturilor, Radu Berceanu, a anuntat la inceputul lunii decembrie ca pe tronsonul Drajna-Fetesti se va circula de la 1 mai 2007, astfel incat sa fie prins sezonul estival.
Autostrada Arad-Timsoara si varianta de ocolire a municipiului Arad (49 km) vor costa 270 milioane euro, in luna iunlie a acestui an urmand sa aiba loc selectia firmei care se va ocupa de executia lucrarilor. Termenul estimat pentru incheierea lucrarilor este 31 noiembrie 2009.
Un alt proiect prevazut pentru 2007 este si refacerea a 11 km din autostrada Bucuresti-Pitesti, pe doua portiuni de 8 km si 3 km care nu au fost pana in acest moment reabilitati. In primavara va avea loc licitatia pentru alegerea firmei care se va ocupa de reparatia celor doua portiuni. In 2006 au fost refacuti 23 de kilometri ai autostrazii de catre Euroconstruct Trading 98 SRL impreuna cu alte doua firme, repespectiv PA&CO International SRL si Search Corporation SRL.
Referitor la constructia de autostrazi, Berceanu a spus in luna decembrie a anului trecut ca, in 2007 vor fi analizate si pregatite primele parteneriate public-private, astfel incat, in 2008, sa fie semnate primele contracte. "Programul de constructie de autostrazi se face in functie de fondurile europene, bugetul Romaniei si imprumuturile externe. In urmatorii 10-12 ani, vom putea face cateva mii de kilometri de autostrada. E un termen lung, deoarece folosind aceste surse financiare se respecta regulile finantatorilor", a precizat ministul.
Berceanu a adaugat ca in zece ani este posibil sa se construiasca 2.500 de kilometri daca vor fi puse in plicarea contractele public-private, dand ca exemplu Portugalia, unde s-au construit 2.200 de kilometri.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice