Rombat: Nu am urmarit niciodata sa fixam preturile de revanzare in contractele cu distribuitorii
Data publicarii: 10-01-2018 | EconomieRombat nu a urmarit niciodata ca, prin contractele încheiate cu distribuitorii sai, sa fixeze preturile de revânzare ale acestora, se arata într-un comunicat al companiei, remis, miercuri, AGERPRES, ca reactie la anuntul Consiliului Concurentei potrivit caruia producatorul de acumulatori auto si 11 distribuitori au fost amendati pentru întelegeri anticoncurentiale.
"Investigatia Consiliului Concurentei a avut ca obiect îngrijorarea autoritatii cu privire la câteva formulari neclare, ambigue, cuprinse în cadrul contractelor de distributie din perioada 2008 - 2013. În practica, însa, Rombat nu a urmarit niciodata ca prin contractele încheiate cu distribuitorii sai sa fixeze preturile de revânzare ale acestora, acestia din urma având întotdeauna libertatea de a practica propriile politici de pret", spun oficialii Rombat.
Potrivit acestora, Consiliul Concurentei nu a probat în cursul investigatiei sale faptul ca distribuitorii au aplicat în piata o politica de pret stabilita de Rombat.
"În final, însa, Rombat si distribuitorii sai au recunoscut culpa în utilizarea în perioada 2008 - 2013 a clauzelor contractuale neclare, interpretabile, având în vedere faptul ca autoritatea de concurenta poate sanctiona întreprinderile si pentru încalcari de obiect ale legii (simpla existenta în contracte a unor formulari care pot fi interpretate ca practici anticoncurentiale) - procedura de recunoastere a faptei aducând o serie de beneficii întreprinderilor investigate ce apeleaza la aceasta", potrivit comunicatului Rombat.
Marti, Consiliul Concurentei a anuntat ca a sanctionat 12 companii de pe piata productiei, distributiei si comercializarii de acumulatori auto (un producator - Rombat - si 11 distribuitori) cu amenzi în valoare totala de aproape 3,292 milioane de lei (aproximativ 731.492 euro).
Potrivit unui comunicat al autoritatii de concurenta, în cadrul investigatiei, institutia a constatat încheierea unor întelegeri anticoncurentiale pentru stabilirea pretului de revânzare a produselor în perioada 2008 - 2013, între producatorul Rombat Bistrita si distribuitorii sai (Chimszed Impex, Dova Com, Fado Trade, Fast Consignatie, Genamag, Nelson, Romprioxim Impex, Rubin, Super-Sim, Tenet si Zetas Batrom Impex).
"Astfel, contractele încheiate între Rombat SA si distribuitori, în perioada 2008 - 2013, prevedeau clauze prin care se stabilea un pret minim sau fix aplicabil la revânzarea produselor Rombat catre vânzatorul final. Prin încheierea acestor întelegeri, partile au intentionat sa îsi asigure reciproc beneficiul rezultat din vânzarea acumulatorilor auto Rombat, consumatorul final fiind obligat sa plateasca un pret mai mare pentru aceste produse", au afirmat oficialii Concurentei.
Cele mai mari amenzi au fost aplicate producatorului Rombat, respectiv 2.957.894 lei (aproximativ 657.310 euro), si distribuitorului Tenet, 71.521 lei (aproximativ 15.894 euro).
Toate cele 12 companii au recunoscut participarea la întelegerea anticoncurentiala si au beneficiat de o reducere a amenzii de 30% din nivelul de baza.
Conform Legii Concurentei, sunt interzise orice întelegeri între companii care denatureaza concurenta, în special cele prin care se stabilesc preturile de vânzare sau cumparare.
"Consiliul Concurentei încurajeaza companiile implicate în întelegeri anticoncurentiale sa contacteze autoritatea de concurenta, sa îsi recunoasca participarea la încalcare si sa furnizeze dovezi privind întelegerea respectiva. Procedând astfel, companiile pot beneficia de reduceri substantiale ale amenzilor sau chiar de imunitate totala", se mai arata în comunicat.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online