Personalul imbarcat pe nave si scafandrii vor primi alocatii de hrana marite cu peste 61% (proiect)
Data publicarii: 11-01-2018 | EconomiePersonalul îmbarcat pe nave si scafandrii vor primi alocatii de hrana marite cu peste 61%, dupa ce valoarea tichetelor de masa pe care le primesc salariatii de la uscat a crescut de la 9,35 de lei la 15,09 lei, potrivit unui proiect de Hotarâre de Guvern initiat în acest sens si lansat în consultare publica pe site-ul Ministerului Transporturilor (MT).
În nota de fundamentare care însoteste proiectul de HG privind acordarea alocatiei zilnice de hrana pentru personalul navigant si auxiliar îmbarcat pe nave, se mentioneaza faptul ca personalul îmbarcat pe nave beneficiaza în prezent de alocatie de hrana în cuantum de 26,28 lei/zi/tura de 12 ore pentru personalul îmbarcat pe nave maritime de transport si calatori, nave maritime de cercetare, tancuri petroliere, de transport fluvial, platforme de foraj si extractie maritima, nave de pescuit maritime, salande, macarale autopropulsate si nepropulsate, slepuri, ceamuri, remorchere portuare, pilotine si salupe de inspectie si control si de 28,42 lei/zi pentru scafandri.
"În conformitate cu prevederile Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, salariatii de la uscat primesc o alocatie individuala de masa sub forma tichetelor de masa. Valoarea tichetului de masa conform Ordinului ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor vârstnice nr. 2209/2013 în decembrie 2013 era la valoarea de 9,35 lei, iar conform Ordinului ministrului muncii si justitiei sociale nr. 625/2017 valoarea tichetului de masa a fost majorata la 15,09 lei începând cu luna mai 2017, tinându-se cont de prevederile Legii nr. 348/2004 privind denominarea monedei nationale, aprobata cu modificari prin Legea nr. 15/2006 cu completarile si modificarile ulterioare. Se poate observa ca valoarea tichetului de masa a fost majorata în perioada decembrie 2013- mai 2017 cu un procent de 61,30%. Prin similitudine cu drepturile salariatilor de la uscat ce primesc tichete de masa, este necesar ca si valoarea alocatiei de hrana sa fie majorata cu acelasi procent cu care a fost majorata valoarea tichetului de masa. Pentru asigurarea numarului de calorii prevazut în Anexa nr. 1 la Hotarârea Guvernului nr. 185/1994 cu modificarile si completarile este necesara actualizarea valorii alocatiei de hrana cu acelasi algoritm de calcul ce a fost aplicat la majorarea tichetelor de masa", se spune în nota de fundamentare.
Astfel, alocatia de hrana va fi de 42,38 lei/zi/tura de 12 ore pentru personalul îmbarcat pe nave maritime de transport si calatori, nave maritime de cercetare, tancuri petroliere, de transport fluvial, platforme de foraj si extractie maritima, nave de pescuit maritime, nave fluviale cu propulsie de transport marfuri si calatori, tancuri propulsate de bunkeraj, drage fluviale si maritime, slande, macarale autopropulsate si nepropulsate, slepuri, ceamuri, remorchere portuare, pilotine si salupe de inspectie si control, de 37,80 lei/zi/tura de 12 ore pentru personalul îmbarcat pe restul navelor si corpurilor plutitoare nespecificate mai sus, nave de orice categorie pe timpul cât sunt în conservare, pe timpul iernatului, pe timpul constructiei si reconstructiei în tara si de 45,84 lei/zi pentru scafandri.
Initiatorii proiectului de HG mentioneaza ca alocatia de hrana acordata reprezinta 4,6% din cheltuiala materiala si 0,92% din întreg bugetul Agentiei Române de Salvare a Vietii Omenesti pe Mare (ARSVOM) Constanta.
"Cresterea alocatiei de hrana cu 61,30% nu influenteaza bugetul unitatii, acesta reprezentând astfel 7,56% din cheltuielile materiale si 1,48% din întreg bugetul ARSVOM Constanta, adica de la o alocatie de hrana de 420.000 de lei/an se va înregistra o crestere la 677.000 lei/an", se precizeaza în document.
De asemenea, cresterea alocatiilor pentru personalul navigant nu influenteaza mediul de afaceri al al unitatii, fiindca aceasta crestere a alocatiei de hrana nu reprezinta un efort financiar crescut.
''Odata cu cresterea indicelui de inflatie la produsele de baza, puterea de cumparare a salariatilor a scazut. Alinierea alocatiei de hrana la pretul actual va duce la cresterea calitatii vietii personalului navigant", se mai arata în nota.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial