Cererea bruta de spatii industriale si de logistica a crescut in 2017 cu 15%, la 525.000 de metri patrati,inregistrand un maxim istoric
Data publicarii: 23-01-2018 | EconomieCererea bruta de spatii industriale si de logistica a crescut, în 2017, cu 15%, la peste 525.000 de metri patrati, înregistrând un nou maxim istoric, conform unui studiu realizat de o companie de consultanta imobiliara, remis luni AGERPRES.
Cea mai mare parte a cererii a venit din partea companiilor de logistica, transport si distributie, care au închiriat în total 290.000 mp, respectiv peste 55% din total.
Retailerii au fost, de asemenea, printre cele mai active companii anul trecut, suprafata contractata de acestia cumulând peste 110.000 mp, adica putin sub un sfert din totalul închiriat. Conform studiului JLL România, pentru activitati de productie au fost închiriati aproape 100.0000 mp, însa merita de mentionat faptul ca aceste companii prefera cu predilectie sa detina în proprietate spatiile de productie. Din acest motiv, ponderea închirierilor de astfel de spatii nu reflecta dinamica acestui sector.
Un alt element pozitiv al pietei îl reprezinta faptul ca aproape 430.000 mp, respectiv peste 80% din suprafata totala închiriata în 2017, reprezinta cerere noua - contracte noi de închiriere, extinderi si pre-închirieri, restul fiind reînnoiri de contracte si relocari.
Structura pe regiuni a cererii plaseaza Bucurestiul pe prima pozitie în topul preferintelor, cu 280.000 mp (53% din total). Pe pozitia a doua se afla Timisoara - 76.200 mp, aceasta fiind urmata de Pitesti - 50.000 mp. În Roman, suprafata tranzactionata a cumulat 32.000 mp, în Cluj 25.250 mp, iar în Ploiesti 24.700 mp.
În 2017, dezvoltatorii au finalizat proiecte care au totalizat aproape 360.000 mp, din care, conform JLL România, 242.000 metri patrati (67% din total) au fost construite în Bucuresti si Ilfov. Circa 40.000 mp au fost livrati în Cluj, iar 34.000 metri patrati în Timisoara. La Roman, s-a consemnat prima dezvoltare de spatiu modern prin finalizarea unui depozit, în suprafata de 33.500 mp.
Realizatorii studiului precizeaza ca piata româneasca va ramâne si în acest an în atentia chiriasilor.
"Sentimentul investitorilor se mentine pozitiv, ceea ce ne face sa credem ca si în 2018, piata industriala si de logistica va avea o performanta remarcabila", spun specialistii.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial