Andreea Paul (INACO): PPP si lobby-ul trebuie sa fie mecanisme eficiente de aparare a intereselor capitalului romanesc
Data publicarii: 31-01-2018 | EconomieParteneriatul public privat si lobby-ul trebuie sa fie mecanisme eficiente si legitime de aparare a intereselor capitalului românesc, a declarat marti, presedintele Initiativei pentru Competivitate (INACO), Andreea Paul, într-o conferinta organizata de Patronatul Investitorilor Autohtoni.
"Nu poti sa dezvolti capital românesc fara sa ai o lege functionala a parteneriatelor public private si fara o lege a lobby-ului. PPP-ul si lobbyul trebuie sa fie mecanisme eficiente si legitime de aparare a intereselor capitalului românesc, nu doar o relatie cu Guvernul României, ci în relatie cu institutiile europene, asa cum fac hub-urile, lobby-urile europene, toate industriile semnificative europene", a spus Andreea Paul.
De asemenea, aceasta a mai vorbit si despre absorbtia fondurilor europene, punctând ca "la capitolul acesta lucrurile stau dezastruos".
"Când se vorbeste despre competivitate, trebuie sa discutam despre investitia în capitalul uman si fizic si uitati-va la programul operational pe capital uman în al 5-lea an de executie anuala, financiara si performanta uluitoare de a absorbi 0,00% din cele peste 4 miliarde de euro. Nu investim nici acolo si nici în sistemele permanente eficiente de alocare a resurselor de sanatate, educatie si infrastructura si nici în progres tehnologic, unde România sta pe ultimul loc în raportul global al competitivitatii, la capacitatea Guvernelor de a achizitiona tehnologie înalta", a mai spus Andreea Paul.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online