Piata de e-commerce din Romania va depasi 3 miliarde de euro, in 2018; anul trecut, aceasta a fost de 2,8 miliarde euro (PayU)
Data publicarii: 31-01-2018 | EconomiePiata de e-commerce din România va depasi, în 2018, valoarea de 3 miliarde de euro, dupa ce anul trecut suma a ajuns deja la 2,8 miliarde de euro, arata estimarile PayU, furnizor global de servicii de plata pentru companii, publicate miercuri.
"Pentru anul trecut, estimarile PayU arata ca întreaga piata de e-commerce s-a ridicat la 2,8 miliarde euro, urmând ca pragul de 3 miliarde sa fie depasit în 2018. În ziua de azi este foarte usor sa creezi un magazin online la costuri accesibile si sa realizezi campanii de marketing eficiente prin care sa ajungi la clienti. Pentru a-si mentine trendul ascendent de crestere a business-ului si în 2018, comerciantii români ar trebui sa tina cont de o serie de trenduri globale, sa fie pregatiti pentru schimbarile legislative si sa îsi adapteze ofertele pentru clientii care devin din ce în ce mai rigurosi', sustine Marius Costin, manager de tara al PayU România.
Potrivit sursei citate, în 2018, comerciantii români trebuie sa aplice noile schimbari legislative impuse de Uniunea Europeana, cum ar fi GDPR, noul regulament european privind protectia datelor personale care va intra în vigoare si în România începând cu data de 25 mai 2018. "Din acel moment, antreprenorii online vor trebui sa obtina acordul specific pentru folosirea datelor cu caracter personal ale consumatorilor, acestia din urma putând sa anuleze acest acord în orice moment. Printre altele, vor fi obligatorii pastrarea unei evidente a activitatilor de procesare a datelor cu caracter personal, informarea clientilor cu privire la elaborarea de profile pe baza acestor date si comunicarea scopului prelucrarii acestor date", noteaza oficialii PayU.
În privinta comertului transfrontalier, un studiu recent arata ca 55% dintre românii care cumpara online au achizitionat deja produse de pe site-uri din alte tari. De asemenea, peste 70% dintre cumparatorii români care aleg varianta online de achizitie opteaza sa cumpere din afara tarii datorita ofertelor mai bune sau a brandurilor pe care nu le gasesc local, în timp ce 6 din 10 mentioneaza ca preturile mai accesibile sunt un factor decisiv în acest caz.
Pe de alta parte, conform specialistilor, în 2017, cele mai recente instrumente tehnologice precum AI (inteligenta artificiala), AR (realitatea augmentata) sau VR (realitatea virtuala) au fost utilizate în principal de catre marii jucatori de pe piata de e-commerce, în special din domeniul FMCG.
De asemenea, cele mai noi statistici arata ca aproximativ 70% dintre vizitele pe site-uri se fac de pe mobil în detrimentul desktop-ului, în crestere cu 20% fata de anul 2016, în timp ce platformele sociale au încetat sa aiba doar rol de comunicare si au descoperit potentialul pietei de e-commerce, oferindu-le utilizatorilor posibilitatea de a cumpara de pe platformele lor.
Conform datelor PayU, anul trecut, 4 din 10 utilizatori de internet din mediul urban au facut cumparaturi online cel putin o data pe luna, iar în acest context este important ca magazinele sa le ofere posibilitatea de a plati cu ce au în buzunar. De asemenea, procentul platilor online din total plati a cunoscut cea mai mare crestere în ultimul an, ajungând la 12-14%.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial