Romanii au cumparat anul acesta cu 37% mai multe vacante in perioada de early booking (tour-operatori)

Data publicarii: 20-04-2018 | Economie
Numarul hotelurilor participante la programul "Inscrieri timpurii" este in crestere pronuntata, respectiv cu 25% comparativ cu anul trecut, iar vacantele cumparate de romani in perioada de early booking in primele trei luni din 2018 au crescut ca volum cu 37% fata de 2017, au declarat, pentru AGERPRES, mai multi tour-operatori. "Se remarca faptul ca in anul 2018 turistii au ales sa-si rezerve vacantele mai ales in ianuarie si februarie, mai putin in luna martie. S-a inregistrat o crestere a vanzarilor early booking de peste 37% in primele trei luni din 2018, fata de 2017. Aceasta datorita faptului ca termenul de acordare al celor mai mari reduceri oferite de hotelieri pentru inscrierile timpurii a expirat la data de 28 februarie 2018. In al doilea rand, turistii romani si-au facut planurile de vacanta mai din timp, comparativ cu anii precedenti", a spus Cosmin Marinof, director national de vanzari TUI Travel Center/Eurolines. Acesta a precizat ca 14% din rezervarile pentru Romania au fost achitate cu tichete de vacanta (rezervarile efectuate in perioada 1 ianuarie - sfarsitul lui martie). Litoralul, statiunile montane si cele balneare sunt in topul preferintelor beneficiarilor de vouchere de vacanta in acest an. "Numarul hotelurilor participante in programul de inscrieri timpurii este in crestere pronuntata, respectiv cu 25% in 2018 fata de 2017. Volumul vanzarilor in regim de inscrieri timpurii pentru Romania este mai mare cu 8,4% fata de cel pentru sezonul 2017. Merita mentionat, referindu-ne la regimul de vanzari in sistemul de inscrieri timpurii, ca pentru acest an au fost cerute intai pachetele mai scumpe si ulterior cele mai accesibile. Astfel, in cadrul vanzarilor din anul 2017, pentru un sejur efectuat in anul 2018, valoarea pretului mediu a fost de 900 lei, in timp ce in pachetele vandute in anul 2018 pentru sejur tot in acest an pretul mediu a fost de 755 de lei", a precizat, pentru AGERPRES, Adrian Voican, director general BIBI Touring. Acesta apreciaza ca pentru destinatiile autohtone, litoralul continua sa fie cea mai bine vanduta destinatie in regim de inscrieri timpurii, dar si numarul pachetelor in destinatii balneo creste cu peste 40%. La nivel de statiuni, cele mai cerute destinatii sunt Mamaia, Eforie Nord si Baile Felix, toate trei fiind pe un trend ascendent in preferintele romanilor. "Volumul total al vanzarilor pentru vacante in strainatate a crescut in primul trimestru din 2018 cu 32% fata de acceasi perioada a anului precedent, in timp ce pentru turismul intern cresterea a fost de 23%. Cea mai mare crestere, de 45%, a fost inregistrata pentru destinatiile balneo-montane din Romania, in timp ce litoralul a crescut cu 16%. In ceea ce priveste programul 'Inscrieri timpurii', vanzarile pentru destinatiile autohtone au fost mai mari cu 12%. Vanzarile cu vouchere de vacanta reprezinta aproximativ 10% din total vanzari pe turism intern", a precizat Lucia Morariu presedinte-fondator al Eximtur. Potrivit acesteia, valoarea vanzarilor cu vouchere de vacanta este in crestere cu 76% fata de aceeasi perioada din 2017. Durata medie a pachetelor pe turism intern este de 5 nopti, cu mentiunea ca sejurul mediu din statiunile balneare a fost de 7 nopti, iar cel din pensiunile montane si vile a fost de 4 nopti. Valoarea medie a unei rezervari a ramas aproximativ aceeasi cu cea din 2017. "Este important de subliniat si ca rata de penetrare a ofertelor in sistem de inscrieri timpurii este pe un evident trend pozitiv, ajungand in acest an la 23% la destinatiile montane si 53% la cele balneo, piata urmand trendul consacrat de litoral, unde vorbim de o rata de penetrare in sistem de inscrieri timpurii de 99,7%. In acest an, pana la 31 martie, vanzarile prin sistem de vouchere au reprezentat aproximativ 20% din vanzarile noastre", a spus Adrian Voican. Trendul in ce priveste durata medie a pachetelor turistice este unul usor crescator, apreciaza Voican. Astfel, daca in anul 2017 durata medie a pachetului turistic a fost de 5,28 nopti, in anul 2018 aceasta valoare a ajuns la 5,4 nopti, ceea ce inseamna, de fapt, ca media se afla la limita unui sejur de 6 zile. "Marea parte a turismului all inclusive pe litoral, aproximativ doua treimi, se contracteaza in sistemul de inscrieri timpurii pana pe 31 martie", a mentionat Voican. Adrian Voican a adaugat ca aproximativ 18% din totalul vanzarilor pentru turismul in Romania sunt in regim all inclusive, in timp ce vacantele cu mic dejun inclus au o pondere de 25%. Specific pentru turismul pe litoral, 25% din vanzari sunt in regim all inclusive si 30% cu mic dejun. "Cu cat turistul are mai mare incredere in hotel, cu atat opteaza pentru mai multe mese la restaurantul hotelului. Pe litoral se observa o crestere a interesului turistilor pentru all inclusive. Pe balneo sau montan, turistii prefera demipensiunea. Preferinta pentru masa se schimba odata cu numarul de nopti: sejur pana in 4 nopti - mic dejun, peste 5 nopti, minim demipensiune. Creste numarul turistilor care opteaza pentru demipensiune sau pensiune completa la hotel odata cu cresterea increderii in unitatea hoteliera, cu modernizarile si dotarile acestuia, cu gradul de curatenie si amabilitate a personalului", a subliniat Lucia Morariu. Conform vanzarilor realizate in primele trei luni din 2018, pe primul loc in preferintele clientilor Eximtur se situeaza Turcia, destinatie pe care s-au inregistrat cresteri ale vanzarilor cu 276% fata de 2017. Urmeaza Grecia si Bulgaria. Lucia Morariu spune ca o crestere spectaculoasa a inregistrat-o destinatia Egipt (cu peste 600% fata de 2017), iar destinatia Tunisia este din nou in atentia romanilor. De remarcat este si faptul ca au crescut si cererile pentru circuite si croaziere, cu peste 100%. Tour-operatorii spun ca Mamaia, Eforie Nord si Venus sunt destinatiile cele mai solicitate de pe litoral. "Volumul total al vanzarilor 2018 pana la sfarsitul lunii martie 2018 este de aproximativ 32%, in crestere cu peste 20% comparativ cu 2017. Vanzarile pe vouchere reprezinta circa 10% din total, dar procentajul va creste, deoarece mare parte din vouchere ajung la romani dupa data de 1 aprilie, deci dupa perioada de early booking", a explicat Aurelian Marin, proprietarul agentiei de turism Paradis Vacante de Vis. Marin spune ca una dintre tendintele observate pentru 2018 este migrarea turistilor care apelau la servicii de doua stele catre trei si a celor de la trei stele pentru patru stele.

Sursa: Agerpress