Generatia Millennials doreste anunturi de angajare scurte si clare in social media si posibilitatea aplicarii de pe mobil
Data publicarii: 04-05-2018 | Economie
Generatia Millennials isi doreste anunturi de angajare scurte si clare, posibilitatea aplicarii de pe mobil, fara a completa formulare lungi, care necesita multe informatii, cel putin in prima faza a procesului de recrutare, conform unui studiu de profil, remis joi AGERPRES.
Tinerii se asteapta ca angajatorii sa aiba o atitudine proactiva si sa duca ofertele de munca acolo unde are loc adevarata comunicare in online: pe retelele sociale, in comunitati online si pe site-urile de stiri, conform studiului realizat in Romania de platforma de recruitment marketing SmartDreamers.
Aproape 44% dintre respondentii studiului sunt activi pe retelele sociale intre 1-3 ore pe zi. Urmatoarea categorie apartine celor care petrec mai putin de o ora pe zi pe Facebook, Instagram sau LinkedIn - peste 22%. Urmeaza tinerii care sunt online intre 3-6 ore pe zi (cu 21,5%) si cei care au o prezenta in social media mai mare de 6 ore pe zi, cu 12,4%.
Cat despre mediul in care tinerii vor sa afle de noile joburi, social media este intr-o batalie deschisa cu site-urile clasice de joburi. 44,6% dintre cei care au participat la studiu vor sa afle despre noile joburi pe canale alternative de recrutare, cum ar fi Facebook, Instagram, YouTube sau comunitatile online pe care le frecventeaza.
Faptul ca pentru multe companii devine dificil sa acopere un numar mare de posturi vacante face din social media un canal important de recrutare, mai ales daca un angajator cauta persoane care lucreaza pentru concurenta. 57,9% dintre respondenti afirma ca dau click pe un anunt de munca in social media pentru a vedea despre ce e vorba, iar 37,1% spun ca ar intra pe anunt doar daca acesta ar fi unul atractiv. Doar 5% dintre cei intervievati afirma ca nu dau click pe un anunt de pe social media deoarece prefera sa caute locuri de munca pe platformele de recrutare.
De multe ori, desi vede un anunt de angajare pe mobil in timp ce e in oras, in autobuz sau metrou, candidatul trebuie sa ajunga la un laptop sau PC pentru a aplica, pentru ca foarte putine companii din Romania ofera posibilitatea candidatilor de a aplica pe mobil. Potrivit studiului, 51,8% dintre respondenti vor ca aplicarea sa fie posibila de pe smartphone.
Atunci cand vor sa afle mai multe detalii despre o companie, 83,4% dintre tineri merg pe site-ul respectivului brand. In lista surselor de informare se mai inscriu stirile si articolele despre companie aparute in mass media (44,7%), conturile de social media ale brandului, platformele de joburi.
Exista o serie de impedimente care ii determina pe tineri sa nu aplice la un loc de munca sau sa evite joburi ale companiilor in cauza. 59,8% afirma ca o piedica majora in aplicare este descrierea lunga, complicata sau neclara a pozitiei. Un alt motiv e legat de durata procesului de aplicare si volumul mare de informatii solicitate. Pentru 21,6% dintre respondenti o piedica este reprezentata de lipsa imaginilor si a video-urilor din prezentarea companiei.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău