Patronatul transportatorilor solicita Guvernului Romaniei si Comisiei Europene sa opreasca practicile de control abuzive ale autoritatilor franceze si belgiene
Data publicarii: 11-05-2018 | Economie
Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR), in calitate de asociatie profesionala si patronala reprezentand companiile romanesti de transport rutier, solicita interventia Guvernului Romaniei si a Comisiei Europene pentru a opri practicile de control abuzive ale autoritatilor franceze si belgiene cu privire la interzicerea efectuarii de catre soferii profesionisti a perioadei de repaus saptamanal normal in cabina vehiculelor.
"Un numar in crestere de transportatori romani se plang ca soferii lor au fost controlati in Franta si in Belgia, fiind obligati sa dovedeasca faptul ca nu au petrecut in cabina perioada anterioara de repaus saptamanal normal, desi la acel moment soferii se aflau in alte tari decat Franta sau Belgia. Mai mult, ofiterii de control francezi si belgieni au solicitat soferilor romani documente care sa dovedeasca faptul ca au petrecut la hotel perioadele anterioare de repaus saptamanal normal, neacceptand declaratiile soferilor (chiar si fotografii prezentate de soferii romani) pentru a dovedi ca au petrecut repausul saptamanal normal la rude sau in alte locatii in afara cabinei", se precizeaza intr-un comunicat al UNTRR, remis AGERPRES.
In consecinta, multi transportatori rutieri romani au primit amenzi foarte mari in Franta si in Belgia, intre 1.000 si 2.250 euro, pentru ca nu aveau documente care sa demonstreze ca soferii lor nu au petrecut perioada de repaus saptamanal normal in afara cabinei atunci cand se aflau in alte tari decat Franta si Belgia.
Incepand cu 2014, Franta si Belgia au introdus legi nationale care interzic soferilor profesionisti sa petreaca repausul saptamanal normal in cabina, contrar cadrului general UE si practicilor de atatia ani, din majoritatea statelor europene. Cu toate acestea, trebuie precizat ca atat legea belgiana, cat si cea franceza privind interzicerea repausului saptamanal normal in cabina, stipuleaza ca soferul trebuie sa fie controlat la fata locului, nu ca trebuie sa dovedeasca ulterior unde a petrecut perioada de repaus saptamanal normal.
Anul trecut, Curtea Europeana de Justitie (CEJ) a decis ca Regulamentul (CE) nr. 561/2006 trebuie interpretat ca interzicand soferilor sa isi efectueze perioada de repaus saptamanal normal in cabina, insa dorim sa precizam faptul ca decizia CEJ nu prevede nicio obligatie de a petrece repausul saptamanal normal la hotel. UNTRR apreciaza ca alarmant faptul ca decizia CEJ a fost luata inainte de adoptarea propunerii Comisiei Europene de revizuire a Regulamentului nr. 561/2006 si mai ales in timp ce propunerea privind interzicerea repausului saptamanal normal in cabina se afla in dezbatere la nivelul Parlamentului European si al Consiliului European.
UNTRR solicita Guvernului Romaniei interventii urgente la nivel european pentru a opri aceste interpretari nationale si practici abuzive de control ale Frantei si Belgiei, care nu ar trebui sa solicite documente privind cazarea la hotel pentru repausul saptamanal normal efectuat de soferii profesionisti in alte tari.
UNTRR solicita Comisiei Europene sa fie gardianul regulilor comune ale Uniunii Europene si aplicarii lor uniforme in toate statele membre UE, pentru a garanta conditii de concurenta corecte pentru toti transportatorii europeni in cadrul UE.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități