Petre Daea anunta ca s-au depus peste 11.000 de cereri pentru Programul Tomate 2018
Data publicarii: 14-05-2018 | Economie
Programul Tomate sustinut de Ministerul Agriculturii va avea, in 2018, un numar de beneficiari cel putin dublu fata de anul trecut, a declarat, duminica, la Botosani, ministrul Petre Daea.
Potrivit acestuia, anul trecut, in program au fost inclusi peste 4.300 de producatori de rosii, iar in 2018 exista deja 11.000 de cereri de finantare.
"Programul Tomate merge. Deja sunt pe piata producatori cu tomate obtinute in spatiile protejate din partea de sud a tarii, in mod deosebit din zonele consacrate. Este mai mult decat o dublare a numarului de fermieri, ceea ce demonstreaza valabilitatea programului, ceea ce inseamna ca oamenii au fost multumiti, li s-a dat subventia la timp, ajutorul este stimulativ si iata ca interesul s-a multiplicat", a afirmat Daea.
Schema de minimis este similara anului 2017 si se va implementa de catre directiile pentru agricultura judetene, iar potentialii beneficiari sunt producatorii agricoli persoane fizice care detin atestat de producator, producatorii agricoli persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale si intreprinderi familiale, constituite potrivit OUG nr. 44/2008, producatorii agricoli persoane juridice.
Valoarea ajutorului de minimis este de 3.000 euro/beneficiar/an. Sumele se platesc intr-o singura transa. Pentru o evaluare eficienta a productiei de tomate, a fost inclusa in cerere obligativitatea producatorilor ca la finalul recoltarii sa comunice directiilor agricole cantitatea totala obtinuta pe suprafata de 1.000 mp.
Pentru a fi eligibili acordarii acestei forme de sprijin financiar pentru cultura de tomate, beneficiarii trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii: sa detina o suprafata cultivata cu tomate in spatii protejate de minimum 1.000 mp, marcata la loc vizibil, cu o placa indicator inscriptionata "Program sustinere tomate, 2018" si sa mentioneze numarul cererii depuse pentru obtinerea finantarii; sa obtina o productie de minimum doua kg de tomate/mp si sa faca dovada productiei realizate prin documente justificative privind comercializarea productiei; sa fie inregistrati in evidentele Registrului agricol deschis la primariile in a caror raza administrativ-teritoriala se afla suprafetele cultivate cu tomate in spatiile protejate in anul de cerere; sa valorifice productia in perioadele ianuarie-mai inclusiv si/sau noiembrie-20 decembrie, inclusiv.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online