Cadourile pentru copii ar putea duce piata de profil aproape de pragul de un miliard de lei (studiu)
Data publicarii: 01-06-2018 | Economie
Pe piata romaneasca de jocuri si jucarii oferta devine tot mai variata, producatorii si comerciantii raportand an de an rezultate financiare in crestere, iar 1 Iunie reprezinta unul dintre cele mai importante varfuri de vanzari de pe parcursul intregului an, astfel ca, in 2018, pe fondul cresterii veniturilor romanilor, piata ar putea depasi pragul de un miliard de lei, conform unui studiu remis joi AGERPRES.
In Romania, oferta de jocuri si jucarii din 2018 este, fara indoiala, cea mai variata de pana acum. Exista zeci de mii de produse diferentiate in functie de varsta sau preferintele copiilor - de la jocuri si jucarii cu eroii din filme la jocuri de logica, perspicacitate etc.
Potrivit comerciantilor, un nou trend care prinde tot mai mult in tara noastra il reprezinta jocurile si jucariile hand-made, multe dintre acestea fiind vandute sub forma de kit, pe care copiii trebuie sa il asambleze si decoreze. Sunt produse care incearca sa stimuleze creativitatea si indemanarea, dar si apropierea copiilor de natura, de mediul ambiant. Sunt jocuri si jucarii menite sa scoata copiii din fata calculatorului, sa ii ajute sa interactioneze mai mult cu realitatea.
Radiografia pietei jucariilor arata o crestere semnificativa a afacerilor producatorilor romani. Sunt in general companii mai putin cunoscute pe piata romaneasca, care mizeaza pe calitatea produselor si mai putin pe publicitatea asociata, specifica marilor jucatori. Acesti producatori de jucarii sunt mai degraba cunoscuti pe pietele din afara tarii, unde prefera sa isi distribuie produsele.
Piata jucariilor apartine in mare parte produselor licentiate, cu eroi din filme, din desene animate, care beneficiaza de o publicitate agresiva pe toate canalele mass-media. Dovada ca afacerile companiilor care vand produse licentiate sunt cele mai mari, Jumbo, Noriel, Netzah Game si Brick Depot sunt, in prezent, cei mai activi jucatori dintr-o piata a carei cifra de afaceri ar putea depasi in acest an un miliard de lei, explica analistii de la KeysFin.
Potrivit datelor KeysFin, in piata romaneasca a productiei si comercializarii de jocuri si jucarii activeaza 374 de companii, cu peste 30% mai multe decat in 2012. In intervalul 2012 - 2017, cifra lor de afaceri a crescut de aproximativ 5 ori, de la 190,8 milioane lei in 2012 la 946,5 milioane de lei in 2017.
'Asistam la un avans semnificativ al acestei piete si estimam ca, pana la finalul acestui an, piata jucariilor si a jocurilor va atinge un miliard de lei, extinderea semnificativa a ofertei, a numarului de magazine si cresterea puterii de cumparare a clientilor fiind principalele argumente', afirma analistii KeysFin.
Cresterea pietei jocurilor si jucariilor a venit si pe fondul investitiilor companiilor straine, care controleaza in prezent 80% din comertul autohton si putin peste 50% din sectorul de productie. Firmele cu actionari din Grecia, Luxemburg, Marea Britanie, Cipru, Germania, Ungaria si Franta sunt cei mai puternici investitori.
Cele mai multe companii din piata activeaza in Bucuresti, Mures, Bihor, Covasna, Harghita, Arad si Brasov. Covasna este liderul topului din perspectiva cifrei de afaceri, cele sase companii din acest judet inregistrand o cifra de afaceri cumulata de peste 53 de milioane de lei.
Firma cu actionariat grecesc, Jumbo ramane si in acest an cel mai important jucator din piata jucariilor, raportand in 2016 o cifra de afaceri de 268,2 milioane de lei. Grecii, care acopera peste 56% din piata, sunt urmati in clasamentul comerciantilor de Noriel, cu afaceri de 140,9 milioane de lei, Netzah Game - 15,4 milioane de lei, primul magazin certificat LEGO din Romania cu 14,3 milioane lei, J&M - 14,2 milioane lei, si Imaginarium - 9 milioane de lei.
In topul producatorilor de jocuri si jucarii conduce firma Romexa, cu afaceri de 21,8 milioane de lei, urmata de Airquee - 19,5 milioane lei, D-Toys - 18 milioane de lei, Modelleisehnbahn - 17,2 milioane de lei, si From Product - 14,5 milioane de lei.
Primii 10 jucatori din comertul de profil concentreaza 92% din piata, iar in sectorul productiei primele 10 companii reprezinta 67% din cifra de afaceri totala. Astfel, nivelul ridicat de polarizare a pietei jucariilor este direct influentat de nivelul investitiilor facute de principalii jucatori, explica analistii de la KeysFin.
La nivel international, potrivit datelor Keysfin, LEGO este principalul actor din piata jucariilor, cu venituri de 4,7 miliarde de euro si un profit de 1,05 miliarde de euro in 2017. Compania este urmata de Hasbro (producator al mai multor marci de jucarii - Transformers, Frozen, My Little Pony, Monopoly), cu venituri de 4,34 miliarde de euro si de Mattel, cu 4,06 miliarde de euro.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial