Reparatiile la pista 2 a Aeroportului Henri Coanda se termina luni; in septembrie se intervine la balizaj

Data publicarii: 09-06-2018 | Economie
Lucrarile de reparatii la pista 2 a Aeroportului International Henri Coanda se vor finaliza saptamana viitoare, luni, iar in cursul lunii septembrie se va interveni la balizaj, a declarat, vineri, purtatorul de cuvant al Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti, Valentin Iordache. "La pista 2 s-au efectuat lucrari pe 18.000 de metri patrati, s-a asternut strat asfaltic de 6 centimetri. Pe 20 de metri patrati din acesti 18.000 s-a produs un fenomen numit exudare. Aceasta inseamna ca s-a ridicat la suprafata o cantitate de bitum, care a facut ca rugozitatea pistei sa nu mai fie cea dorita. Colegii mei de la Tehnic, cu proiectantul si cu constructorul, au luat decizia sa inlocuiasca intreaga sarja asternuta in perioada respectiva, deci nu numai acesti 20 de mp, ci o suprafata de 400 mp, astfel incat sa ne asiguram ca totul va fi foarte bine si ca se respecta integral toate cerintele tehnice. In consecinta, pana la efectuarea receptiei la terminarea lucrarilor, care va fi saptamana viitoare, luni, deja constructorul a remediat aceasta neconformitate. Vorbim de 20 de mp din 18.000, deci procentajul este o cantitate neglijabila, dar cu toate acestea s-au luat toate masurile sa avem calitatea ceruta pe toata suprafata asternuta", a spus Iordache. Potrivit acestuia, lucrarile vor continua in septembrie, la balizajul pistei 2. "Mai sunt lucrari de efectuat in continuare. In cursul lunii septembrie se va interveni la balizajul pistei 2, se va completa simultan cu lucrarile la ILS-ul (instrument landing system - n. r.) instalat de colegii de la ROMATSA, ulterior se va intra pe o cale de rulare foarte importanta careia, prin inchidere, i-ar scadea capacitatea de operare. Se va opera pe pista 2, se va lucra pe aceasta cale de rulare, ulterior se va putea interveni cu reparatii la pista 1, pentru a se veni dupa aceea, in cursul anului viitor cel mai probabil, cu reparatie capitala la pista 2. Permanent sa avem o pista de 3.500 de metri in foarte bune conditii si deschisa pentru trafic. Operarea pe intreaga lungime a pistei, deci fara prag decalat, presupune ca pe ambele piste pot opera si avioane de mare tonaj, de categorie superioara, si presupune acest confort de a avea permanent o pista deschisa atunci cand este o interventie la cealalta pista", a explicat Valentin Iordache. Suma pentru reparatiile la pista 2 este in jur de 1 milion de lei si face parte dintr-un contract mai mare. Lucrarile de reparatii la pista 2 a Aeroportului International Henri Coanda au inceput la jumatatea lunii mai. Dupa finalizarea acestora, pista va putea fi folosita pe intreaga sa lungime, de 3.500 de metri, a anuntat, pe 8 mai, Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti (CNAB). De asemenea, lucrarile de reparatie la caile de rulare de pe Aeroportul International "Henri Coanda" au demarat pe 12 aprilie, termenul de finalizare fiind noiembrie 2018, a informat, pe 17 aprilie, CNAB. CNAB a mentionat faptul ca aceasta prima faza a lucrarilor face parte dintr-un amplu program de masuri de remediere a suprafetelor pavate din Aeroportul International "Henri Coanda" Bucuresti, plan care prevede, printre altele, operationalizarea pistei 2 (08L-26R) si a balizajului luminos de categorie III A. Pe 26 martie, directorul general al TAROM, Werner Wollf, a declarat la Timisoara ca aeroportul principal bucurestean are nevoie de investitii masive in caile de rulare, intrucat gropile care sunt in pista taie rotile avioanelor pe care le schimba intr-un mod halucinant, fapt care atrage costuri foarte mari pentru companie. "La Otopeni, este nevoie de o investitie masiva in caile de rulare si cred ca trebuie sa ne schimbam si acolo modul in care vin pasagerii. Sincer sa va spun, mie nu-mi place ca pasagerii de pe intern sunt lasati undeva in camp si dusi cu autobuzele. Este o chestiune de civilizatie si de o posibilitate de a-i primi.Cu siguranta lucrurile astea se vor schimba, pentru ca este un proiect care este admis la nivel de minister, la nivel de aeroport, din cate stiu eu; o sa vedem ce se intampla. Pe noi, pe moment, nu ne incurca decat gropile din calea de rulare si care ne taie de fapt rotile avioanelor, pe care le schimbam intr-un mod halucinant, ceea ce inseamna costuri masive pentru noi", a spus seful TAROM, la inaugurarea cursei Iasi - Timisoara. Potrivit acestuia, in loc ca rotile sa fie inlocuite la cateva luni, in urma uzurii, acestea sunt schimbate de 3-5 ori pe saptamana.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro:
Folosim cookies pentru functionarea corecta a site-ului, masurarea traficului si functionalitati care ne permit sa iti prezentam un continut particularizat preferintelor tale. Pentru retragerea acordului pentru cookies, te rugam sa consulti Politica de Cookie. De asemenea, te invitam sa parcurgi Politica noastra de Confidentialitate, ce a devenit aplicabila incepand cu luna mai 2018.
DA, ÎNTELEG