Industria IT&C, confruntata cu mari provocari de retentie a personalului; doar 33,4% dintre angajati cred ca sunt platiti corespunzator
Data publicarii: 12-06-2018 | Economie
Industria IT&C se confrunta cu mari provocari de disponibilitate si retentie a fortei de munca, in conditiile in care peste 55% dintre angajati considera ca ar primi mai multi bani pentru acelasi post in cadrul altor companii concurente si doar 33,4% cred ca sunt remunerati corespunzator cu posibilitatile firmei si mai mult decat ar fi fost platiti in alte companii, releva datele studiului "Barometrul pietei resurselor umane IT&C - Cum reusesc companiile din industria IT&C sa-si motiveze angajatii?".
"Peste o suta de mii de persoane lucreaza in prezent in acest sector, avantajele fiscale si costurile relativ reduse cu forta de munca generand o crestere de 75% a numarului de angajati in doar sase ani. Cu toate acestea, industria IT&C se confrunta cu mari provocari de disponibilitate si retentie a fortei de munca", spune studiul.
In acest sector, 78,9% dintre angajati fac parte din generatia Millennials (au intre 20-34 ani), 19,8% din generatia X (35-49), in timp de generatia Baby Boomers (peste 50 de ani) este minoritara in acest domeniu (1,3%). Desi sunt tineri, angajatii din industria IT au reusit sa adune o experienta considerabila in acest domeniu. Astfel, aproape 40% dintre angajatii cu varsta cuprinsa intre 20 si 24 de ani au deja o vechime de 2-4 ani in campul muncii, viata de angajat incepand inca de pe bancile facultatilor.
Angajatii generatiei Millennials petrec intre 0 si 3 ani intr-o companie, nevoia de stabilitate nefiind prioritara pentru acestia. Incepand cu varsta de 40 de ani, angajatii sunt mai predispusi sa ramana la un loc de munca pentru mai mult timp.
Conform studiului, realizat de NNC Services, peste 55% dintre angajati considera ca ar primi mai multi bani pentru acelasi post in cadrul altor companii concurente. Doar 33,4% considera ca sunt remunerati corespunzator cu posibilitatile firmei si mai mult decat ar fi fost platiti in alte companii si doar 10,4% dintre angajati considera ca au o pozitie favorabila, salariul lor fiind sub posibilitatile companiei, dar mai mare decat ar fi oferit altele.
Desi exista si alti factori de natura sa influenteze retentia angajatilor in companii, factorul financiar ramane o variabila decisiva. 88,1% dintre angajati ar fi determinati sa-ti schimbe locul de munca daca veniturile lunare ar fi mai mari decat cele actuale. Beneficiile salariale nu sunt insa singurele care influenteaza satisfactia IT-istilor.
Atmosfera de la locul de munca este, conform rezultatelor, un factor foarte apreciat de angajati, la fel ca si oportunitatile de avansare in cariera, atractivitatea proiectelor in care sunt implicati sau relatia cu managerul direct. Locuri mai putin importante, dar nu de neglijat, ocupa cultura organizationala a companiei, beneficiile financiare extra-salariale, programele de training, flexibilitatea programului sau numarul de zile de concediu.
"Nu este o noutate ca industria de IT&C se confrunta cu o nevoie acuta de resurse si ca retentia este pe primul loc in strategiile de HR ale acestor companii. Ne-am dorit ca, prin acest studiu, sa analizam si sa aratam care sunt cele mai eficiente metode prin care companiile din acest domeniu se pot diferentia in fata angajatilor si potentialilor angajati din Romania', a declarat Alexandra Cosovanu, Senior Partner, NNC Services.
NNC Services este agentia de marketing si comunicare specializata in servicii de employer branding pentru domeniul IT&C care a realizat studiul "Barometrul pietei resurselor umane IT&C - Cum reusesc companiile din industria IT&C sa-ti motiveze angajatii?'.
Cel de-al treilea studiu de piata realizat de NNC Services contureaza o imagine a resurselor umane din industria IT&C si analizeaza perceptiile angajatilor cu privire la factorii motivationali din companiile locale. Studiul are la baza raspunsurile a peste 500 de angajati din industria IT&C, specializati in diferite tehnologii si provenind din orase cu un numar semnificativ de companii din industria IT&C precum Bucuresti, Iasi, Cluj-Napoca si Timisoara.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online