Valoarea tranzactiilor cu actiuni a crescut cu doar 0,88% pe segmentul principal al pietei de capital romanesti
Data publicarii: 25-06-2018 | Economie
Valoarea tranzactiilor cu actiuni pe segmentul principal al pietei de capital romanesti a crescut usor in aceasta saptamana, cu doar 0,88% fata de perioada precedenta, pana la 119,94 milioane de lei, conform datelor statistice publicate pe site-ul Bursei de Valori Bucuresti (BVB).
In perioada 18 - 22 iunie 2018 s-au realizat 9.848 tranzactii cu 88,06 milioane de actiuni, iar capitalizarea companiilor listate a ajuns la 166,03 miliarde de lei.
Banca Transilvania continua sa conduca in topul celor mai tranzactionate companii, cu 31,34 milioane de lei, urmata de BRD-SGS, cu 28,26 milioane de lei, si de Romgaz, cu 12,09 milioane de lei. Locurile 4 si 5 sunt ocupate, in aceasta saptamana, de Fondul Proprietatea si de OMV-Petrom cu tranzactii in valoare de 9,4 milioane de lei, respectiv 8,64 milioane de lei.
In anul 2018 au avut loc 117 sedinte de tranzactionare, realizandu-se un numar de 282.698 tranzactii pe piata reglementata, cu o valoare medie zilnica de 47,62 milioane de lei. Valoarea totala a tranzactiilor cu actiuni a depasit 5,57 miliarde de lei, in acest an. Pe piata reglementata de capital activeaza 87 de societati emitente si 30 de intermediari.
In ceea ce priveste sistemul alternativ de tranzactionare (ATS), in perioada analizata s-a inregistrat o valoare de peste trei ori mai mare fata cea din saptamana precedenta, ajungand la 7,97 milioane de lei. Numarul total al schimburilor a fost de 426, in cadrul carora s-au tranzactionat 10,92 milioane de actiuni, iar capitalizarea companiilor de pe ATS a ajuns la 6,862 miliarde de lei.
Cele mai tranzactionate companii pe ATS au fost Mobila SA Radauti, cu 2,95 milioane de lei, care a realizat mai mult de o treime din valoarea tranzactionata pe aceasta piata, urmata de Iprochim Sa Bucuresti, cu 951.900 lei, si de Petrocart SA Piatra Neamt, cu 298.500 lei.
Pe ATS, in anul 2018 au avut loc 117 sedinte de tranzactionare, cu 15.850 tranzactii, o valoare medie zilnica de 604.661 lei si un rulaj de 70,745 milioane de lei. Numarul societatilor emitente este de 316, iar cel al intermediarilor de 24.
In anul curent, pe toate pietele administrate de BVB au fost realizate 339.112 tranzactii cu 3,841 miliarde de actiuni, in valoare totala de 5,95 miliarde de lei si o medie zilnica de 50,89 milioane de lei.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online