Bogdan Trif: Pana la sfarsitul anului vom redeschide 20 de birouri de promovare turistica externa
Data publicarii: 27-06-2018 | Economie
Ministerul Turismului va redeschide, pana la finele anului, 20 de birouri de promovare turistica, unde vor lucra cate doi oameni, deoarece unul era total ineficient, a declarat marti, intr-o conferinta de presa, ministrul de resort, Bogdan Trif.
"De ieri (luni - n. r.) am ridicat pe site-ul ministerului, la Transparenta publica, modificarea Hotararii de Guvern ce permite reinfiintarea birourilor de promovare turistica externa. Au fost inchise in 2017. Din punctul meu de vedere, a fost o greseala foarte mare pentru ca s-a mers pe aceasta metoda. Daca nu functionau, trebuiau luate masuri pentru a deveni eficiente. Din pacate, s-a ales inchiderea lor. A trebuit sa treaca o perioada de timp pana sa incercam sa le redeschidem. Astfel ca, pana la sfarsitul anului, vor fi redeschise. Vorbim deja de 20 de astfel de noi puncte de promovare. In fiecare astfel de punct de promovare o sa avem doi oameni. Inainte era unul, total ineficient, pentru ca omul respectiv trebuie sa plece in concediu, mai are si concedii medicale, trebuia sa faca si raportari, deci nu prea avea timp sa se ocupe de relatia cu touroperatorii", a explicat Trif.
Acesta a precizat ca va fi organizat "un concurs deschis" pentru angajarea de personal pentru aceste birouri, vor fi niste criterii transparente, care vor fi puse la punct impreuna cu reprezentanti de la Ministerul Afacerilor Externe, "pentru a ne asigura ca oamenii care vin acolo sunt profesionisti si stiu sa faca treaba".
"Am discutat cu touroperatorii in ultima perioada si asteptau acest lucru, pentru ca de un an de zile nu au cu cine sa tina legatura", a subliniat ministrul Turismului.
Potrivit acestuia, vor fi infiintate 40 de posturi pentru promovare externa, 10 posturi pentru intern, deoarece trebuie facute raportari, "trebuie sa tina cineva legatura cu ei", si cinci posturi pentru biroul de promovare interna.
"Vor fi scoase la concurs posturile. Va fi o procedura transparenta. Vor fi oameni cu experienta. Pana la sfarsitul anului o sa fie deschise toate (cele 20 de birouri de promovare externa - n. r.). Or sa fie implicati si cei din mediul privat. O sa avem un studiu in spate, o sa spunem ca au reiesit 20 de tari, de orase, si o sa ne consultam si cu mediul privat si, la sfarsit, o sa decidem impreuna", a adaugat Trif.
Referitor la afirmatiile fostului ministru al Turismului Mircea Titus Dobre, care i-a cerut demisia printre altele pentru reorganizarea ministerului si infiintarea a 56 de posturi publice "inutile, pentru clientela", Trif a mentionat ca nu are ce sa-i raspunda unui ministru care voia sa promoveze ministerul cu imaginea oii.
"Dobre este cel mai fervent critic al meu si al Ministerului Turismului in ultima perioada. Ce pot sa-i raspund unui ministru care voia sa promoveze Ministerul Turismului cu imaginea oii?! El nu facea diferenta intre Ministerul Agriculturii si Ministerul Turismului. (...) A desfiintat birourile externe, a desfiintat biroul de inscriere proiecte in minister. Nu mai avem aceste birouri. Le reinfiintam acum. Este o aberatie sa desfiintezi o astfel de directie pentru ca intotdeauna trebuie sa-ti completezi bugetul din fonduri nerambursabile", a spus Bogdan Trif.
Titus Dobre a scris marti, pe pagina sa de Facebook, ca, la cinci luni de la inlocuirea sa, toate realizarile unui an de munca au fost distruse, iar Bogdan Trif "se poate lauda cu urmatoarele cifre: 5 luni, 56 de posturi publice inutile, infiintate pentru clientela, un subsecretar de stat, un articol din Constitutie incalcat, doua articole din Regulamentul Camerei Deputatilor incalcate, trei legi blocate".
"Ii cer demisia pentru proiectul de reorganizare a Ministerului Turismului - ce poate fi consultat de oricine acceseaza site-ul institutiei prin infiintarea a peste 56 de posturi publice nejustificate in organigrama Ministerului, plus un subsecretar de stat, in conditiile in care #BogdanTrif, timp de cinci luni, nu a facut nimic in afara de a bloca Programul de Guvernare. La rectificarea bugetara din vara va trebui sa ceara bani Ministerului Finantelor Publice pentru toate posturile publice nou infiintate", a scris Dobre.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online