DRPCIV: Peste 75.000 de autoturisme noi inmatriculate in Romania, in primele sapte luni
Data publicarii: 21-08-2018 | Economie
Aproximativ 75.300 de autoturisme noi au fost inmatriculate in Romania, in primele sapte luni ale anului, in crestere cu 33% comparativ cu aceeasi perioada din 2017, in timp ce inregistrarile de autoturisme rulate s-au diminuat cu 6,87%, pana la 274.195 de unitati, arata statistica Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).
Conform datelor centralizate, in iulie 2018, cele mai multe solicitari noi au vizat marcile: Dacia, cu 4.808 de unitati (+41,45% fata de iulie.2017), Skoda (1.345 unitati, +32,77%), Volkswagen (1.309 unitati, +12,55%), Renault (1.095 unitati, +36,02%) si Ford (964 unitati, +26,51%).
Pe de alta parte, cea mai redusa frecventa a inmatricularilor de autoturisme noi s-a consemnat in cazurile: Subaru (6 exemplare), Ford-CNG-Technik (5), Mercedes-AMG (4), BMW 1, Lada si Lamborghini (cate 3), Maserati (2), ARO, Bentley, Citroen-DS si Tesla (cate o unitate).
La nivelul perioadei ianuarie - iulie 2018, din totalul celor 75.278 de unitati autoturisme noi inmatriculate in Romania, cele mai multe sunt: Dacia (21.213 unitati, +45,98% fata de aceeasi perioada din anul trecut), Ford (5.673 unitati, +16,73%), Opel (4.342 unitati, +57,43%) si Hyundai (3.241 unitati, +47,72%).
In ceea ce priveste inmatricularile de autoturisme second hand, statistica DRPCIV releva ca, in primele sapte luni din 2018, acestea au ajuns la 274.195 de unitati, in scadere cu 6,87% comparativ cu aceeasi perioada din 2017.
La acest capitol, cele mai multe inmatriculari s-au inregistrat pentru: Volkswagen (69.023 exemplare, -10,28%), Opel (29.407 unitati, -21,05%), BMW (26.185 unitati, +1,72%), Audi (25.582 exemplare, -0,54%), Ford (25.291 unitati, -14,36%), Mercedes-Benz (14.268 unitati, -3,85%), Skoda (12.452 unitati, +4,92%) si Renault (11.792 unitati, -11,42%).
De asemenea, numai la nivelul lunii iulie, au fost inmatriculate in Romania 15.210 de autoturisme noi, echivalentul unei cresteri de 34,19% fata de acelasi interval din 2017. In acelasi timp, numarul autoturismelor rulate centralizate in iulie a ajuns la 39.401 exemplare, in scadere cu 4,21% in comparatie cu aceeasi luna din anul precedent.
Conform DRPCIV, parcul auto national din Romania ajunsese, la finele anului 2017, la peste 7,635 milioane de unitati, in crestere cu 8,91% fata de anul precedent. Din acest total, peste 1,320 milioane de vehicule erau inmatriculate in Bucuresti.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online