Romania si Bulgaria au cele mai scazute preturi la bunuri si servicii de consum din UE
Data publicarii: 24-08-2018 | Economie
Nivelul preturilor la bunurile si serviciile de consum in Romania erau in anul 2017 cu 52% sub media din Uniunea Europeana, un nivel mai scazut in randul statelor membre fiind inregistrat doar in Bulgaria, unde preturile la bunurile si serviciile de consum erau cu 56% sub media din UE, arata datele publicate vineri de Eurostat.
Comparativ cu anul 2000, nivelul preturilor la bunurile si serviciile de consum in Romania au crescut semnificativ de la un nivel cu 65% sub media din UE, pana la un nivel cu 52% sub media din UE.
Datele Eurostat arata ca in 2017, Romania avea cele mai scazute preturi din UE la "alimente si bauturi non-alcoolice" cu aproximativ 38% sub media din UE. Singura categorie de bunuri de consum la care preturile din Romania se apropie de cele din UE sunt produsele din categoria "imbracaminte si incaltaminte", unde preturile din Romania sunt cu doar 8% sub media din UE.
Alte state membre UE cu un nivel redus al preturilor si serviciilor de consum sunt Polonia, cu 47% sub media din UE, Ungaria, 42% sub media din UE, si Lituania, 40% sub medie. La polul opus, Danemarca si Luxemburg au inregistrat in 2017 cel mai mare nivel al preturilor la la bunurile si serviciile de consum, ambele cu 41% peste media din UE, urmate de Suedia, cu 35% peste media din UE, Irlanda, 28% peste medie, Finlanda, 23% peste medie, si Marea Britanie, 17% peste medie.
Datele detaliate prezentate de Eurostat arata ca in 2017 Danemarca era cel mai scump stat membru la "restaurante si hoteluri" (51% peste media din UE), "alimente" (50% peste medie), "recreatie si cultura " (48% peste medie), "transport (28% peste medie) si "echipamente pentru gospodarii" (20% peste medie).
Irlanda a fost cel mai scump stat membru pentru "bauturi alcoolice si tigari" (74% peste media din UE), in timp ce Luxemburg a fost cel mai scump stat membru pentru "chirii, apa, electricitate si gaze" (63% peste medie), Grecia pentru "comunicatii" (54% peste medie) si Suedia pentru "imbracaminte si incaltaminte" (34% peste medie).
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online