CE: Vanzarile europene de continut online vor atinge 8,3 miliarde euro in 2010
Data publicarii: 27-01-2007
Datorita extinderii internetului de banda larga, dezvoltarii retelelor mobile avansate si adoptarea de catre populatie a sistemelor digitale, studiul arata ca piata de desfacere masiva a continutului online devine o realitate si creaza mari oportunitati comerciale pe continent.
"Mult asteptata convergenta digitala a devenit deja realitate economica, creand niste oportunitati pana acum de neimaginat pentru consumatorii europeni, furnizorii de continut si pentru industriile noilor tehnologii", a spus Viviane Reding, Comisar european pentru societatea informationala si media. Reding a adaugat ca pentru a capitaliza aceste oportunitati, Comisia va trebui sa reevalueze problemele legate de tehnologie si de reglementare pentru ca, printr-o abordare orientata catre piata comuna, continutul site-urilor europene sa aduca valoare adaugata. Totodata directoratul general pe care il conduce va pregati in a doua jumatate a anului curent un pachet de politici publice intitulat "Continutul online pe piata unica europeana".
Studiul curent a abordat si potentialul pietei online de continut creativ in Europa. Cu toate ca aceasta piata creste in mod constant, provocari economice, tehnologice si juridice, in special cele legate de drepturile de autor si de interoperabilitate, trebuie sa fie analizate pentru a imbunatati piata virtuala europeana. Studiul arata totodata ca Europa se afla in urma Statelor Unite in dezvoltarea serviciilor interactive de banda larga fixa si in urma Japoniei si Republicii Coreea in domeniul serviciilor mobile.
Dupa o consultare publica larga, Comisia a identificat 36 de cai de actiune pentru a dezvolta continutul online si impactul sau pe piata pana in 2010.
Cel mai important capitol este conectivitatea. Chiar daca retelele de banda larga se extind cu entuziasm, diferentele dintre statele membre sunt inca mari. In ceea ce priveste serviciile de telefonie mobila, caile de actiune includ introducerea serviciilor 3G in toata Uniunea Europeana si inlaturarea tarifelor pe transferul de date ce creaza confuzie. Muti jucatori din piata trebuie sa isi adapteze tehnologiile de distributie astfel incat sa "treaca peste granitele nationale si peste sectoare traditional separate".
Pirateria online este o alta mare problema impotriva careia Comisia va lupta in urmatorii ani, punand la punct un sistem de gestiune a drepturilor digitale la nivel continental.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI