Ministerul Transporturilor a transmis Comisiei Europene clarificarile pe proiectul privind construirea liniei de metrou catre Otopeni
Data publicarii: 11-11-2018 | Economie
Ministerul Transporturilor a transmis Comisiei Europene clarificarile cerute in data de 12 septembrie pentru proiectul privind construirea unei noi linii de metrou care va lega Gara de Nord de Aeroportul International Henri Coanda, a anuntat, sambata, Ministerul Transporturilor.
"Ministerul Transporturilor, in calitate de Organism Intermediar pentru Transport, si Ministerul Fondurilor Europene, in calitate de Autoritate de Management pentru Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020, au retransmis la Comisia Europeana, in data de 9 noiembrie 2018, Cererea de Finantare pentru proiectul major 'Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda - Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai - Otopeni)' raspunzand astfel clarificarilor solicitate de Comisia Europeana in data de 12 septembrie 2018", se mentioneaza in comunicat.
Obiectul cererii de finantare este reprezentat de asigurarea unei conexiuni directe intre Bucuresti si Otopeni, respectiv intre Gara de Nord Bucuresti si Aeroportul International Henri Coanda, prin construirea unei noi linii de metrou cu o lungime de 14,2 km si 12 statii de metrou.
Valoarea totala a proiectului este de 6,345 miliarde de lei (inclusiv TVA), din care valoarea totala eligibila, finantata prin Programul Operatonal Infrastructura Mare 2014-2020, este de 2,776 miliarde de lei (85% din valoarea totala eligibila aprobata - 2,36 miliarde de lei este asigurata din Fondul de Coeziune, iar 15% in valoare de 416,52 milioane lei va fi finantata din bugetul beneficiarului), iar suma 1,455 miliarde de lei va fi asigurata printr-un imprumut JICA (Japan International Cooperation Agency).
Perioada de implementare a proiectului este de 120 luni, respectiv intre 1 ianuarie 2014 si 31 decembrie 2023.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial